Bijna een jaar en nu.............

Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen bij het CB geweest en daar vertelden ze dat ik de melk voortaan in een tuitbeker moet gaan geven. Dit heb ik geprobeerd, maar mijn dochtertje trapt er niet in hoor. Weigert het, zodra ik het in de zuigfles doe drinkt ze het wel.
Daarnaast nog een vraagje, kreeg ook te horen dat ze nu met de pot mee moet eten. Ik vind het niet erg om dit te doen, maar wat kan ik haar geven en hoe berid ik dat dan???

Groetjes

Laat je kindje eerst eens wennen aan een tuitbeker, beetje spelen en ontdekken.
Tom drinkt nu tegenwoordig uit een beker met rietje, van de prenatal... dat gaat erg goed.

Qua eten, kan ik je niet goed adviseren, ja dat het niet te pittig mag zijn, en als het te droog is mengen met kookvocht.. Tom wil niets van de pot weten...

NENS

hoi hoi

ik ben ook begonnen met oefenen met een tuitbekertje en ik heb bij de trekpleister een goedkoop bekertje gehaald waar je het ventiel uit kan halen dan loopt het er vanzelf uit het is wel een kliederboel maar zo moet het op den duur wel lukken (tip van het cb)

en wat het eten betreft ze mogen best een hoop alleen geen nitraatrijke voeding als je een beetje gaat googelen bijv. op voeding voor kinderen van 9 maanden kom je best dingen tegen wat ze wel en niet mogen
die van mij krijgt ook gestoomde zalm en dergelijke heb altijd wel een potje achter de hand voor het geval hij het niet lust

ik hoop dat je dr wat aan hebt

grtz sjaan mv steijn 05-07-07

hoi hoi

ik heb het ook voor mijn zoontje gekocht een beker maar hij weigert en drink gewoon niet als het aan hem ligt gewoon de hele dag niet..
hij moet hem echt niet gewoon nu heb ik een beker gekocht wel met een speen wel een zachte die neemt hij wel ik probeer het steeds weer maar hij wil het absoluut niet en gooit hem gewoon weg...
en komt er niet meer aan.
ik heb zoiets van me zoontje moet wel drinken dan maar die beker met zachte speen en ja maar blijven proberen..
ik vind het zo wel goed hij krijgt toch ze drinken binnen en vind ik iets belangerijker dan dat die persee uit een beker moet drinken,,,

groetjes monique

mijn dochter wilde ook nooit uit tuibeker drinken,maar toen heb ik van nuby een beker gekocht ook met een tuit maar die is van het zelfde materiaal als van speen,en hier dronk ze wel gelijk uit,dus gewoon een nuby beker met zachte tuit kan je proberen,gr wendy

Hallo,

Die tuitbeker was hier ook niet zo'n succes (zoontje van 10 maanden), maar eerlijk gezegd moeten we het nu maar weer eens gaan proberen, misschien dat hij het nu wel leuk vindt. Vooralsnog drinkt hij uit gewone flesjes, wel houdt hij het zelf vast en drinkt eignelijk altijd zelf (met handjes om de handvaten).

Wat betreft het eten: ons zoontje eet eigenlijk al tijden gewoon avondeten. Meestal maken we overigens wel een pannetje voor hemzelf, maar wel maken we altijd iets wat we zelf ook in ons eten hebben. Bijvoorbeeld als wij iets met broccoli eten, krijgt hij wat broccoli in een apart pannetje (zodat het makkelijk zonder zout kan) en dat pureren we dan eventjes. Met een aardappeltje of twee erbij.

Wat hij heel lekker vindt is courgette. Gewoon een hele courgette in stukjes koken en pureren. Hij eet het soms helemaal op, meestal gaat er wat in een bakje in de koelkast voor de volgende dag.

We hebben een heel leuk kookboekje gekregen: "vegetarisch vanaf de wieg" (schrijver: Van Arkel). Hier zitten heel leuke en lekkere en makkelijke recepten in waarvan een aantal al echte bestsellers zijn voor ons zoontje. Vooral pasta met mozzarella slaat enorm aan. We doen af en toe wat kruiden er door, maar geen zout of peper of iets heets.

We zijn net terug van vakantie in Barcelona en daar at hij gewoon mee. Eigenlijk luste hij gewoon alles. Olijven, paella, brood (altijd), en zelfs soep!

Groeten, Sara

Hoi!

Tara (6 mei 2007) wilde in het begin ook niet uit een tuitbeker drinken, omdat de tuit erg hard was (sowieso vergeleken met een speentje van de fles). Omdat ik het merk B-Free voor haar flesje al gebruik, kocht ik een tuitbeker van hetzelfde merk. Die heeft een tuitje van zacht rubber, waar Tara wel goed van drinkt!

Groetjes,
Shivana

hoi mijn dochtertje is ook bijna een jaar en wil ook nog niet uit een tuitbeker drinken(ze heeft het wel een tijdje gedaan)
Maar wat het avond eten betreft wou die van mij tot vorige maand alleen potjes maar dat is nu afgelopen,ze eet nu gewoon mee en als ik aan t werk ben een ze bij mijn ouders mee.
En ik geef haar echt bijna alles als er maar niet te veel kruiden in zit maar een beetje peper kan geen kwaad dat zit ook in potjes.
wat ook wel helpt is als je bij bijv.aardappel en bloemkool een beetje kaassaus doet dat maakt t net ff wat zachter van smaak.
succes
groetjes mama van nina

Terug
Bovenaan