Bijna een jaar en nu.............

Hoi
Je kunt haar nu alles geven wat eten en drinken betreft, lekker makkelijk!
Dus het eten kun je gewoon in stukjes, of nog licht geprakt maar wel grof, geven.
Ze kan zo langzamerhand zelf al leren eten met een lepel, vorkje. Lekker knoeien, maar das erg belangrijk voor de ontwikkeling.
Dus er is echt niks, wat ze niet mogen hebben! Alles kan! En zo niet, dan merk je het wel!

En wat die nitraatrijke groentes betreft (spinazie, andijvie) dat mogen ze zéker wel hebben! het was vroeger zo dat ze het maar twee keer per week mochten hebben, maar nu is wetenschappelijk bewezen dat dat niet uitmaakt. mijn dochtertje en zoontje kregen het ook al meteen zodra ze groentehap gingen eten met 4 á 5 maanden.

Hoi,

Heb je al een rietjesbeker (van nuby, ook antilek)  geprobeerd? Dat werkte goed bij mijn dochter die ook niks van een tuitbeker wilde weten.
Wat met de pot mee eten betreft. Ik probeer gewoon van alles te koken. Mijn dochter eet best veel. Zolang het maar niet te pittig is (maar dat vind ik dan, volgens mij zou ze het zo eten als ze het te pakken krijgt). Ik doe er wel  kruiden en (een beetje) zout door. Ze heeft  wel vanaf het begin stukken fruit en groente gekregen. Nooit moeilijk gedaan. Ik zorg wel dat ik altijd een klein portie van wat ze  lust in de vriezer heb (beetje soep of  pasta bijvoorbeeld is altijd makkelijk). Want als iets nieuws niet aanslaat heb je dan wat achter de hand.

gr. Anne

Terug
Bovenaan