(bijna) elke dag maagzuur en overgeven....

Hallo,
Ik ben nu 28 weken zwanger van een tweeling en heb al sinds het begin last van maagzuur en overgeven....
Nu  heb ik elke dag maagzuur en bijna elke moet ik wel overgeven.
Vanmorgen was ik zo geschrokken, omdat er bloed bij zat.
Ik heb 2 weken geleden een drankje gekregen van de gyn. maar dit werkt dus niet echt.
Nou ga ik vandaag even langs voor een andere oplossing, dietiste ofzo?!
Maar ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die hier zoveel last van hebben en misschien weten wat de oorzaak is (behalve dan dat je gewoon weinig ruimte hebt in de maag enzo).
Groetjes Loes

Hoi Loes,

vervelend dat je zo veel last hebt.
heel herkenbaar is het niet voor mij maar die enkele keer dat ik last hebt van brandend maagzuur heb ik antagel gebruikt (via apotheek) en bij mij werkte het.
Wie weet werkt het voor jou ook en verder hele kleine beetjes eten de hele dag door, zegt men als tip.

Heel veel sterkte.

groetjes Belle

Hoi,

Ik heb bij mijn eerste heel veel last gehad van maagzuur (vanaf 20 wkn). In de zwangerschap komt dit vaak voor omdat door de hormonen het 'maagklepje' niet goed afsluit en vooral dat er een hoge druk op de maag staat, door te weinig ruimte.

Ik heb het met veel kunst en vliegwerk tot het einde kunnen uitzingen en het aanbod van gyn (om sterkere tabletten te gaan slikken) kunnen afhouden.

Bij mij hielp het heel erg door op mijn eten te letten:
- geen koffie/thee, geen vruchtensappen, geen koolzuur, geen pittig eten, geen vet eten, geen zure fruitsoorten (zoals appel, sinaasappel en kiwi), geen yoghurt.
(ik dronk alleen nog maar water, melk en aanmaaklimonade en we aten eigenlijk iedere dag flauwe aardappels/groente/vlees)
- frequent kleine maaltijden (max 1 boterham per keer, warme maaltijd in 2 etappes)

En verder gebruikte ik standaard medicatie:
- antagel 4 x daags
- rennie 2 x daags, en zo nodig extra

Ik heb er helaas tot de bevalling last van gehouden omdat de kleine niet ingedaald was, maar na de bevalling was het als sneeuw voor de zon verdwenen.

Nu bij de 2e heb ik er ook weer last van, maar op het moment red ik het nog met alleen wat antagel. Ik zal vanzelf de rest weer uit de kast moeten halen vrees ik...

Sterkte ermee!

Groetjes, Karin
23+2 wkn

Hallo,
Nou kom net terug van de gyn. Hij doet er steeds maar heel nuchter over, alsof het normaal is.... Maar ik vind het nogal wat, eerdaags hou ik niks meer binnen!
De vorige keer had ik antagel, wat bij jullie wel helpt, helpt bij mij dus niet!
Maar nu heb ik een ander drankje voor geschreven gekregen en hoop dat dat beter gaat.
Ik hou normaal eigenlijk niet ervan om medicijnen en al te gebruiken, maar ga dit zo niet volhouden tot het einde!
Wat eten betreft let ik al wel op, het eerste wat ik straks weer ga eten als ik ben bevallen is friet!!! Kijk er nu al naar uit!
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Ik heb echt precies hetzelfde helaas!!
Mijn vorige zwangerschap ging ook gepaard met zoveel maagzuur.
Bij mij werkt ook eigenlijk niks.Ik wordt er helemaal gek van.
Het enige wat tijdelijk verlichting geeft zijn maalox zakjes suspensie zonder recept te verkrijgen bij de apotheek.Ik neem een zakje voor het slapen gaan en wanneer het nodig is op de dag.Maa ik weet er verder ook geen raad mee hoor.
Mijn vorige zwangerschap verliep heel goed maar dat maagzuur brak me echt op daardoor hielt ik het niet goed vol.
Ik hoop dat je wat verlichting hebt bij maalox ik hoor het graag van je.
Veel succes.

Groetjes,Suus 20 weken

Hallo,

ook hier (helaas) een heel herkenbaar verhaal! Ik ben morgen 33wk zwanger, en heb er ook verschrikkelijke last van.
Vooral snachts.
Ik heb Antagel gebruikt (idd zonder recept te verkrijgen bij de apotheek), Rennie en Gaviscon. Eigenlijk hielp dit alles niet meer.
Eergisternacht heb ik 3x beneden gezeten omdat het niet meer uit te houden was liggend.
Nu heb ik naar de HA gebeld en het uitgelegd, en hij heeft me Ulcogant voorgeschreven. Dit heb ik gisteravond voor het eerst op, en het helpt (bij mij) echt super! Heb goed geslapen (op het plassen na, haha), en vandaag nix meer hoeven gebruiken. Alleen zometeen neem ik er 1tje, omdat ik het weer op voel komen.

Mss kun je dat vragen aan je HA??

Succes ermee!!

Liefs Debby.

Hoi Loes,

Bij de eerste heb ik ookvan de 71/2 maand dat ik zwanger ben geweest zeker 6 maanden lopen kotsen.
Bij de tweede werd het al minder. Ik heb toen wel accupunctuur gedaan. Ik zeg niet dat dat geholpen heeft, maar als ik het niet had gedaan weet ik ook niet hoe het dan was geweest.

Nu bij de derde heb ik af en toe eens een keer dat ik moet overgeven, en ja ik heb toevallig van het weekend gehad dat ik ook wat bloed er bij had zitten. Dit was gewoon een gesprongen aderrje. Ik moet zelfs zo hard overgeven dat ik meestal de bloeduitstortingen in mijn gezicht heb staan.

En ja dat zuur dat is zeker geen pretje. Ik neemer niets voor in, drink 's avonds alleen nog maar water en slaap op twee kussens. Zodra ik plat ga dan krijg ik er flink last van. Dat heb ik al met een kindje in me dus waarom zou jij daar aan ontkomen met twee kindjes in je. Ik kijk al uit naar de bevalling zodat ik daar geen last meer van heb dus dat zal jij ook zeker gaan doen.

Succes met je zwangerschap, ze moeten toch echt nog even in je blijven zitten.

Claudia (37+5) Mama van Dion, Senne* en ?

Hoi allemaal,
Ik vind het niet fijn voor jullie, maar ik ben blij nu te horen dat ik niet de enige ben!!
Ik vind het soms wel moeilijk om nog door te gaan met de dagelijkse dingen en vooral met eten heb ik meer moeite. Elke keer als ik iets "slechts" eet denk ik ja daar gaan we weer zometeen.
Gelukkig heb ik overdag geen last van overgeven, alleen maagzuur. Ik kan dus wel de deur uit zonder dat ik ergens moet gaan overgeven....
Alleen soms wordt ik wel eens belemmerd in de dingen, zoals fijn ontspannen zwemmen of de zwangerschapscursus of fietsen. Dan begint het weer. Ook lekker slapen doe ik nu niet echt, ik heb ook kussens opgehoogt en krijg  binnenkort zo'n elek. bed. Hopelijk helpt dat ook wel!
Ik heb nu Regla gekregen van de gyn. Zie dat jullie dat allemaal niet hebben gehad. Ik ga het proberen en dan maar hopen dat het minder wordt!
Ik wil wel zo  lang mogelijk de kindjes in mijn houden, dan hoop ik maar dat het verdwijnt als ik bevallen ben, nog 2 maandjes volhouden dus

Sterkte allemaal!
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan