Bijna flauwvallen (door lage bloeddruk)

Hoi,

Misschien heeft iemand anders het ook meegemaakt en misschien schrik je iets minder als je het zelf ook krijgt, dus vandaar dat ik er even een topic aan wijdt.

Vanmorgen was ik onze dochter aan het aankleden (alleen thuis, om kwart voor 7) en ik had van die vermoeide armen, alsof ik al tijden met mijn armen omhoog stond. Ineens kreeg ik een koude plek in mijn voorhoofd, werd een beetje dizzy en kon me niet zo goed meer focussen. Ik zei tegen mijn, drie-jarige, dochter dat ze rustig moest blijven zitten (gelukkig luistert ze goed, maar achteraf hartstikke stom! Stel dat ik echt was flauwgevallen en me misschien wel had bezeerd... Dan was ze vast in paniek geraakt!) en ben zelf op de grond gaan zitten met mijn hoofd tussen mijn knieën. Dat hielp niet echt, dus weer opgestaan om haar verder te helpen. Het werd alleen maar erger, toen ben ik op de wc gaan zitten met mijn hoofd echt goed omlaag. Dat hielp en langzaam trok het gevoel weg.
Op mijn werk overviel het me nog een keer, nadat ik even had gestaan.

Vanmiddag heb ik de vk gebeld en zij zei, dat mijn bloeddruk waarschijnlijk nog lager was geworden (controle vorige week dinsdag 110/60) en dat ik inderdaad bijna was flauwgevallen. Kan voorkomen en trekt in ieder geval rond de 20e week weer weg (nog maar 6 1/2 week te gaan dan ;-). En wat is haar, in mijn ogen, zeer goede advies? Drop eten!!! Jammie, wat een straf. Ik kon ook zoethout thee gaan drinken, maar dat vind ik echt niet te pruimen. Straks moet ik al aan die smerige venkelthee tegen de buikkrampjes, dat vind ik wel genoeg!

Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Liefs, Kaskes

he jakkie,
dat is idd wel akelig hoor.
Mijn bloeddruk was de vorige keer helemaal prima.

heb ook wel vaker dat ik dizzy wordt, maar wat bij mij dan heel erg goed helpt zijn dextro's of een sneetje ontbijtkoek.
Daar knap ik dan meestal heel snel van op.
Bij mij ligt het er volgens mij aan dat de bloedsuiker dan te laag is of zo... weet het eigenlijk niet... maar voel me na een dextro-tje altijd weer snel fitter.

succes er mee meid! en snoep ze lekker van al die dropjes!!!!

groetjes,
mama Peet

Ik heb het zelf ook een paar gehad, echt tot het licht uitging en ik zwetend op de grond moest liggen. Van mezelf heb ik al een lage bloeddruk, maar die is ws. nog iets gezakt, en omdat het een tweeling is helemaal. Ik slik nu een 10-voudige dosis foliumzuur (standaard bij 2-ling) en sindsdien nergens meer last van. Is wel eng, he?

Ik had het bij de eerste ook. Ik voelde me toen de hele dag al raar, afwezig, zweverig... Hoe leg je dat uit? ;) Ik zei nog tegen vriend dat we misschien maar een andere keer op babykamerjacht moesten gaan.. Maar ja, eigenwijs he.

En idd na een tijdje voelde ik het aankomen... Ik had nog nauwelijk gezegd dat ik me niet goed voelde of daar ging ik. Middenin de Babyplanet!

Ik ben nu idd wel sneller op mijn hoede als ik me een dagje zo voel, maar gelukkig ben ik nog niet flauw gevallen. Is idd toch iets minder praktisch als je al een uk hebt rondlopen ;).

HEEL herkenbaar. dit wordt ons derde kindje en heb dit bij elke zwangerschap gehad.
ik kreeg ook het advies drop eten,en heb dextro in mijn jas.
vooral als ik (lang) sta of in een warme ruimte zit heb ik er last van.
maar ook gewoon thuis. ook dat rare gevoel in de armen herken ik.
toch is mijn bloeddruk niet echt laag geloof ik ; 108/65.
heel erg lastig en ook wel eng want het kan je zo overkomen. en wat als de kids er dan bij zijn ....
succes, ik hoop voor je dat je er met 20 weken echt vanaf bent.
bij mij was dit namelijk niet zo ....
groetjes van 29roos.

Dank je wel voor jullie ervaringen! Ik heb het niet meer zo erg gehad als woensdag, maar ik let nu ook wat beter op. Wel nog snel duizelig en sterretjes, maar dat is lang zo eng niet.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik aan het eind juist een hoge bloeddruk, misschien dat dat dan nu niet zo zal zijn. Ik hoop het, want ik wil opnieuw proberen om thuis te bevallen.
Ik heb lekker van die zoute zwart-witjes gehaald, mmm! Dat durfde ik niet meer ivm die bloeddruk en nu moet het bijna, haha!

Liefs, Kaskes

Hoi Kaskes,

Ik herken dat ook het is nu gelukkig wat minder, maar mijn bloeddruk zit soms onder de 100 soms is ie 95/60.

Wat inderdaad helpt is drop en ev af en toe een boillon daar kikker je wat van op. Ook weer niet te vaak doen maar als je je flauw voelt kan dit absoluut geen kwaad. En probeer voldoende te drinken, want door je zwangerschap ga je ook vaker naar toilet en ja dat moet ook weer wel worden aangevuld. Ik kan mij voorstellen dat je het eng vind dat je kleine erbij is, maar het is goed dat je rustig bent gebleven.

Sucses

Groetjes Corina

Hoi hoi,

Het is idd erg vervelend, ken het probleem namelijk zelf ook.
Had de vorige keer een bloeddruk van 80/45.
Ben ook een aantal maal bijna flauw gevallen.
Bij mij trekt het gevoel weg, als ik rustig ga liggen met de ogen dicht.
En heb ook steeds dropjes in de buurt, van die dubbel zoute (jummie).
Dit werkt ook goed bij mij. En ben er dol op, hihi.

Groetjes Berdien

Terug
Bovenaan