Bijna flauwvallen (door lage bloeddruk)

heey

ik heb van mezelf een lage bloeddruk en ken dat helaas maar al te goed wat je beschrijft..
had er sinds gister in me zwangerschap nog niet erg veel last van gehad
maar we gingen gister beetje laat eten en toen werd ik toch wel ineens beroerd
gelukkig ken ik het gevoel en schrik niet meer zo snel
als ik dan rustig ga zitten en idd bv drop eet gaat het vaak beter
maar erg vervelend..
goed eten helpt bij mij en ook vaak

xx

He ladies,

Heel herkenbaar, vooral de laatste 2 weken is het heel erg en heb ik al verschillende "aanvallen" gehad. Zweten, piep in je oor en even helemaal van de wereld af zijn., Thuis vind ik het nog niet zo erg, maar op mijn werk was het wat minder. Ook al 2 keer in de stad meegemaakt en dan is het echt schrikken.
Laat ook je ijzergehalte checken, naast een lage bloeddruk is mijn ijzergehalte ook erg laag, dit zorgt ook voor een slap en moe gevoel!
Dus na 20 weken zou het minder moeten worden? Ik hoop het, vind het doodeng!

Soucky (16 wkn 4 dng)

Ja, heel herkenbaar.

Ik ben begin januari 3 keer flauwgevallen in 2 dagen. Heb toen toch maar even besloten om naar de dokter te gaan. Ik had bloeddruk. 90/60
Dat schijnt echt heel laag te zijn, vandaar dat ik niet veel nodig had om weer op de grond te eindigen. Advies? Rustig aan doen..... dat zijn van die adviezen waar ik zo weinig mee kan. Maar ja, het gaat nu wel beter, ik laat het wekelijks opmeten en zit nu rond de 100 en 110. Is nog wel laag, maar in ieder geval hoger dan het was.

Ik had vandaag bij de cardioloog (was er voor controle van mijn eigen hart, ik heb een VSD: een gaatje in mijn hart) 100/60.
Wat bij mij heel goed helpt is elke 2 uur iets eten. Niet veel, maar wel even wat binnenkrijgen, iets van fruit, een ligakoekje,...
Ik hoop dat het voor jou ook helpt, want rustig aan doen is een advies waar je vrij weinig mee kan!

Sterkte! Liefs, K

Terug
Bovenaan