bijna geen ritme

martinaguijt

New member
Hallo allemaal,

Hoe ziet jullie dagschema eruit? Wordt hier een klein beetje gek namelijk. Onze kleine meid eet om de 3 uur 120cc ik kan haar niet rekken dit ook omdat ik denk dat ze niet meer weg krijgt. Vervolgens als ze naar bed gaat, ongeveer 1, 5 uur nadat ze wakker werd, slaapt ze vervolgens maar 3 kwartier. Daarna gaat ze echt niet verder slapen, ja soms na 3 kwartier wakker gelegen te hebben. Maar nu gaat ze dat ' s avonds ook toepassen. En als ze dan goed slaapt is t 5 a 6 uur achter elkaar. En dan een fles en nu weer 3 uur later komen, dit gebeurd ineens sinds 3 nachten. Heeft er iemand tips?
Liefs Martina
 
hoeveel weken is ze en hoe zwaar ?
Hier drinkt mijn kleine is van 30/11 om de 4 uur overdag 180cc krijgt zijn laatste fles tussen 23:30 en 00:00 en dan weer om 06:00 . Nacht wakker aan het spoken om de speen .Daar zit ik nu mee .
Je kleine slaapt wel kort overdag , je moet echt opletten zodra ze slaap krijgt wakker in bed leggen . Als je dit elke dag gaat doen gaat ze wennen en leert ze slapen , die van mij slaapt in een puckababy . Anders lukt het niet . Slaap ong . van 10:30 tot 12:30 soms langer . Af en toe tussendoor wakker maar slaapt terug . In het begin haalde ik hem eruit wist ik veel .
En na 3e fles dus 14:00 ook iets van 2 uurtjes . Daarna een na laatste fles om 18:00 en daarna na bed tot 23:00 maak ik hem wakker luieren etc fles na bed . Hij is van de vaste tijden , gebuirt het een keer anders is hij van slag .Dat is wel moeilijk vindt ik want kan haast niet op bezoek gaan . Ook is hij van de stilte vaak geprobeert met geluid maar gaat moeilijk .
 
Hier ook niet echt een vast ritme het ligt er een beetje aan hoe laat hij 's morgens wakker is. En overdag wil hij alleen op mijn buik slapen (dit sinds hij met 4wk verkouden is geweest)...ik ben gisteren begonnen met hem toch weer in z'n wiegje te laten slapen want ik moet de 18de weer gaan werken dus dan kan het ook niet meer. En het is ook heel onhandig want ik kom dan zelf bijna nergens aan toe.

Maar meestal is hij rond 6 a 7 wakker laatste tijd ook wel een aantal keer al rond 5 uur want dan gaat hij liggen poepen en word daar wakker van en dan wil hij eerst een schone luier en drinken. Dan gaat hij terug z'n bedje in tot 8uur. Dan gaan we naar beneden even in z'n wippertje of in de box. Rond 9 half 10 gaat hij in badje en daarna weer drinken en rond half 11 is hij dan moe en wil hij weer slapen. 's Middags gaan we altijd lekker een stuk wandelen en dan als we terug komen is hij wakker ik wil hem nu aanwennen dat hij dan rond 4 ook in z'n wiegje moet gaan slapen tot 7 uur (drinktijd) dan heb ik rond etenstijd lekker m'n handen vrij. En dan krijgt hij om 10uur zijn laatste voeding.

Gisteren voor het eerst geprobeerd hem in z'n wiegje te laten slapen op advies van het CB. Moest hem dan maar een half uur laten huilen en dan even oppakken om te troosten en weer terug leggen dus dat gedaan maar na een paar min weer huilen dus zo ben ik ruim 1.5 uur doorgegaan maar toen kon ik het niet meer verdragen en heeft hij toch weer op mijn buik geslapen. Ze moeten ongeveer 10uur 's nachts slapen en 5uur overdag. Daar komt hij meestal niet aan ik heb geen tijd om zolang met hem te gaan zitten of wandelen want dan slaapt hij meestal ook wel.

Hoeveelheid van drinken kun je zo uitrekenen: het gewicht in kilo's x 150cc en dat dan delen door 5 a 6 voedingen. Dus als ze 5 kilo is heeft ze aan 6 voedingen van 125 genoeg....maar de ene baby eet nu eenmaal meer dan de ander. Suc6 hoop dat je snel een beetje je ritme vind.
 
Wij hebben een raar ritme haha
6-9-12-15-23
Hij krijgt 5 flessen van 210
Overdag bijna niet slapen(nu slaapt ie toevallig wel een keer)
Om 16 uur valt ie in slaap tot 23 uur moeten hem dan wakker maken en dan gaat ie rond 23:30 weer slapen tot 6 heel apart. Overdag dus iedere 3 uur en dan ineens heel lang slapen.
Misschien kun je toch proberen de voeding te verhogen.
 
Hi Hi,

Emily is precies 3 maanden ze is van 5-11, wel 2wk te vroeg geboren.
Ik probeer me aan een ritme van Stephanie lampe te houden van baby in een droomritme.
7:30 eten spelen 09:00 naar bed, dan zou het de bedoeling moeten zijn om 1,5 te slapen en dan na het wakker worden weer eten maar omdat ze zo kort slaapt krijg ik er niet echt een ritme in. Alleen dat ze om de 3 uur 120 cc eet, waarvan ze nog laat staan!! dat slapen wil echt niet lukken. Ik heb geprobeerd om 150 te geven maar daar laat ze dan bijna de helft van staan, soms in de avond drinkt ze dit.Ze weegt ongeveer 5 kilo het is een fragiel meisje ik weet het. Ik denk dat ze geen melk kind is maar meer van de hapjes heb ik het idee.
 
Logan is ook 3 maand en is constant aan het happen als wij eten. Wij geven nu af en ie fruithapje en hij geniet hier echt van. Je kunt zelf merken wanneer ze eraan toe zijn.
Heb vorige keer overigens op cb wel gevraagd en mocht eerder beginnen als ik dacht dat hij eraan toe was
 
grappig dat je begonnen bent cloewja ik sta ook te poppelen want is niet snel verzwadigd . Krijgt in alle flessen pap 4 scheppen en ook nog 2 fles hongerige babys . Dus ben benieuwd hihi .
Vindt je het niet eng dat hij starks geen groente lust omdat je met fruit bent begonnen en dat zoet is . Hoe zwaar is je kleine en van welke dat in nov geboren ?
 
@martina kan je niet proberen te rekken met de speen dat je kleine om de 4 tot 5 uur gaan drinken ? Mischien dat ze dan meer drinkt ?
Hoe doe je het in de nacht ?
 
Terug
Bovenaan