bijna te lang voor maxi cosi...

Mijn moeder heeft een heel oud model maxi cosi, de maxi cosi plus. Ik heb ooit eens gelezen dat ze daar tot 13 kilo in mogen. nu is mijn vraag: onze kleine is 5 maanden, 70 cm (!) en ongeveer 8 kilo. Hij groeit nu in de lengte al bijna uit de maxi cosi (hoofje bijna over de rand zeg maar). Moet/kan hij al in een ander autostoeltje en welke zouden jullie aanraden? ze zijn allemaal vanaf 9 kilo maar heeft het ook niet met de lengte te maken? Onze eigen maxi cosi is een citi die is anders van model en ook wat langer in de rug en ook een iets andere zithouding. Mag hij tot 15 kilo in of totdat hij hier ook te lang voor wordt. En dat duurt ook niet zo gek lang meer...

Wie weet raad?

Groetjes Patricia
mv een lange knul...

Mijn jongste ligt nog steeds in de maxi cosi, maar mijn oudste was ook vrij lang en ik heb verder nooit echt op het gewicht gelet (hij is behoorlijk tenger), op het moment dat ik vond dat hij niet langer meer in de cosi paste, heb ik hem in de normale autostoel gezet. Het is toch de bedoeling dat het hoofd gesteund wordt door de rugleuning mocht je ooit een ongeluk krijgen. Dus als het hoofd nu helemaal 'losstaat', dan zou ik een autostoel gaan gebruiken.
Verder nam ik de maxi cosi wel mee als ik boodschappen ging doen, omdat mijn zoontje destijds nog niet in een winkelwagen kon zitten.

Hoi Patricia

Ik heb zelf ook een maxi cosi plus (nog van mijn oudste) en die is goedgekeurd tot 9 maanden of 10!! kilo en niet dertien. Ik zou me denk ik niet druk maken om die 1 kilo, als hij met z'n hoofdje bijna over de rand komt is dat veel gevaarlijker. Ik zou hem gewoon in een ander autostoeltje doen die je in slaapstand kan zetten.

groetjes Esther

Ik zou gewoon eens proberen hem in een autostoeltje te zetten en kijken hoe hij erin zit. Als hij te groot is voor de maxicosi dan is dat ook niet veilig meer. Ik heb ook niet echt op gewicht gelet toen (hij was wel ong. 9 kilo).

jullie vergeten geloof ik allemaal 1 heel groot punt voor een autostoeltje moeten ze kunnen zitten. Dus vanaf 9 mnd (als ze zelfstandig kunnen zitten) mogen ze daar pas in. Ieder kind krijgt een groeispurt en blijft dan een tijdlang op dezelfde lengte en groet ongeveer 1 a 2 cm per maand. Dus hij kan nog prima een tijdje in de maxi cosi.. '

Groetjes en suc6

PS: Je moet het zo zien. Je gaat toch nu ook nog niet met je baby op het voorzitje op de fiets zitten.
Vraag anders bij het CB na wat ze daar voor oplossing voor hebben.

Hoi,

Mijn oudste zoon zat met 7 maanden in een autostoeltje. Hij woog toen ± 8300 gram. We hebben dat gedaan omdat wij het idee hadden dat hij zich niet meer prettig voelde in de maxi cosi. Te klein waarschijnlijk. Als we hem erin probeerden te krijgen, ging hij zich overstrekken, schreeuwen en huilen. Hij kon overigens al wel zitten en staan in de box.

Groet Mirella

Hoi,

Wij hebben met 8 maanden een autostoel gekocht. Mijn zoon was toen ook echt uit de maxi cosi gegroeid. We hebben met de overstap naar de autostoel inderdaad gewacht tot hij zelfstandig kon zitten.
We hebben en Romer quickfix. Een aanrader!

Nogmaals hoi,

Ik heb er nog even over nagedacht, maar wilde toch nog een keer reageren. Ik weet niet hoe andere autostoeltjes zijn, maar zelf heb ik een maxi cosi priori. Die kan je achterover laten zakken in de slaapstand. Dan ligt je kindje zo'n beetje in de zelfde houding als in een eerste maxi cosi en hoeft dus ook niet te kunnen zitten. Mijn zoontje is daar toen met een half jaar in gegaan omdat hij ook met z'n beentjes in de knup kwam.

Groetjes Esther

Terug
Bovenaan