bijna te lang voor maxi cosi...

Hoi,

Ik adviseer ook pas je kind in de autostoel te zetten als hij/zij goed kan zitten. Korte stukken zou nog wel kunnen maar ik zou het niet zo snel doen....
Mijn dochter is nu 10 maanden precies en gister weer een mijlpaal gehad...de maxicosy weg en autostoel er in...raar hoor dat je dan die maxicosy niet meer gaat gebruiken...

Je hebt ook autostoeltjes vanaf 0 kilo tot 20 kilo daar kunnen ze direkt in! Mijn vriendin had zo eentje voor Romi in de auto geplaats bij gebrek aan maxi-cosi, ze vond het prachtig en heeft de hele weg zitten kijken met grote ogen ze kon wat anders zien dan de bank! Het stoeltje helt inderdaad een stukje naar achter net als de maxi-cosi en later kan hij rechterop misschien is dat een optie. In onze eigen auto zit ze nog in de maxi-cosi maar ze gaat wel steeds vaker mopperen omdat ze graag alles wilt zien, toch houd ik het nog maar even zo, zij is dan ook vrij klein!

Ik zou even op d ewebsite van maxi-cosi kijken en op die van de consumentenbond die hebben pas autostoeltjes getest!

Succes corine

Wij hebben een auto stoeltje waar onze dochter al in kan omdat deze kan draaien zodat ze er achteruit kijkend in zit. Dit heeft te maken met de bouw van het lijfje en de g- krachten die bij een botsing komen kijken. Een voorwaarts kijkend stoeltje zou je pas mogen gebruiken vanaf ongeveer 15mnd vanwege de bouw van het lijfje. De spieren zijn dan alweer iets beter ontwikkeld om een botsing op te vangen. Maar laat je adviseren bij winkel. Er staan legio stoeltjes ook op marktplaats. Want jeetje wat een kostenpost weer imo.
Verder zat onze dochter al met 7 maanden zelfstandig dus wat dat betreft is het geheel afhankelijk van je kindje. De ontwikkeling is niet linear. 

Hele mooi docu op Netflix over "babies". Wat ook de naam is van de docu. Super leerzaam. Ze volgen verschillende babies mbt bepaalde ontwikkelingen en wat de wetenschap nu allemaal ontdekt. Echte aanrader.

Er zijn verschillende stoeltjes die al vanaf 3 of 6 maanden gebruikt mogen worden. Bij mijn weten is de maxi cosi pearl 360 daar 1 van. Deze kun je kantelen en je kindje kan zowel voor als achterwaarts vervoerd worden. Wij gebruiken eerst de pebble 360 van maxi cosi, maar de pearl 360 is het vervolgstoeltje die je al vroeg kunt gaan gebruiken. Edit: maxi cosi zegt zelfs dat de pearl 360 ook vanaf de geboorte te gebruiken is! Daarnaast is er de Axxisfix van maxi cosi die kan vanaf 4 maanden of 61 cm. Een iets goedkopere optie dan de pearl 360 en kan ook achterwaarts vervoeren. Er zullen vast meer merken zijn die dit soort systemen aanbieden.

Terug
Bovenaan