Bijna verlof, maar het word te zwaar !

<p>Halloo dames..</p><p>Over 3 weken (21 Juni ) start mijn vakantie die overloopt in mijn verlof.</p><p>Ik stopt dus met 33 weken met mijn werk.( Ben nu 30 weken )</p><p>Ik heb nu al 2 dagen zo'n moeite met werken,staan lukt 3 uurtjes en dan gaat mn rug ontzettend zeer doen.</p><p>Als ik ga zitten kan ik alleen achterover leunen als het ware omdat ik anders een heel erge druk op mijn buik krijg.</p><p>Ik werk nog maar 24 uur maar ik vind het zo zwaar worden ☹</p><p>Iemand die dit ook heeft of iemand met eventuele tips?!</p>

De enige tip die ik heb is dat je naar je lichaam moet luisteren. Als je denk van het lukt me niet meer, het is te zwaar praat dan met je leidinggevende/baas. Misschien kan je dan in overleg wat minder gaan werken. Ik weet ook niet hoe je in je vakantiedagen zit? Anders neem je daar wat van op. Ik ben ook op een gegeven moment ook gestopt met werken en de ziektewet ingegaan. En voelde me eerst wel lullig tegenover collega's. En voelde me ook heel zwak, ik vond het moeilijk om te accepteren dat het mij niet meer lukte terwijl sommige doorwerken tot ze bijna bevallen. Maar denk echt aan jezelf en je kleintje in je buik!

Ik heb ook vakantie genomen voor mijn verlof, alleen ik nam verlof met 34 weken en dus ben ik gestopt met 30/31 weken met werken, miss kun je dit ook nog regelen? Heb je wel erna 10 weken ipv 12 maar ik was ook echt op..

Je moet absoluut geen verlof opnemen...
Je werkgever moet jou aangepast werk geven en als dat ook niet lukt ga je de ziektewet in (als je 4 weken van te voren gaat ben je wel verplicht om je verlof 6 weken van te voren te laten starten).
Je werkgever krijgt compensatie voor zwangeren dus voelt je niet bezwaard maar ga in gesprek!

Vervroegd met verlof gaan zit er niet in omdat ik de opvang heb geregeld en deze ook pas echt plek heeft op 4 november.
Vakantieuren heb ik niet meer anders had ik deze extra opgenomen,ik weet echt niet hoe ik het moet gaan oplossen. 

Ik voel me idd ook ontzettend rot vooral als dat ik hoor dat collega's of klanten vertellen dat ze zolang hebben door gewerkt en dan denk ik.. HOE !?

Aangeven op je werk en dan maar de ziektewet in. Het is niet anders! En ja, je mag jaloers zijn op collegas die met 36 weken nog fluitend op het werk rondlopen. Maar je kindje en jijzelf zijn het belangrijkst, en als het niet meer gaat dan gaat het simpelweg niet meer. 
Erg vervelend voor je werkgever en collegas, maar ze hebben ook niets aan je als je wel aanwezig bent maar niets kunt doen. 

De ziektewet in gaan kost je geen verlofdagen of vakantiedagen! Als je voor 34 weken de ziektewet in gaat, blijf je daar in tot je 34 weken bent. Vanaf 34 weken gaat je verlof dan verplicht in. 

Ik ga dus met 33 weken met vakantie (3 weken ) en dat loopt over in mijn verlof.. 
Mijn verlof begint dus ofdicieel met 36 weken.
Als dat ik eerder met verlof ga sta ik te kijken na de bevalling omdat de opvang geregeld is de dag dat ik voor het eerst weer ga werken ( 12 weken na mijn uitgerekende datum )
Daar zit ik dus ook een beetje mee ?

Terug
Bovenaan