bijna...

Hey wolkje, heel herkenbaar. Ons dochtertje is bijna twee. Tegen mijn vriend heb ik al heel duidelijk gezegd dat ik eerst met haar, hem en de baby wil zijn. Het is hier ook wel afhankelijk van het tijdstip ván de bevalling of m'n dochter weggaat. Bij mij is het ook het moment waarop we gaan bellen(sowieso na de bevalling).

Hey,

Wij hebben geregeld dat onze dochter naar vrienden gaat. Mijn ouders wonen te ver weg en toen mijn schoonouders wisten dat mijn schoonzusje ging bevallen waren ze zo ongelofelijk gestrest; daar wil ik mijn kind niet aan bloot stellen!
Mijn vriendin weet van mijn wensen. Dus als ik uit het ziekenhuis ben gekomen gaat mijn man onze dochter halen. Bezoek is dan niet welkom.

Mijn ouders begrijpen dat: mijn man gaat dat vandaag tegen zijn ouders vertellen. Dat zal wel drama worden. Oneerlijk zijn, iets wat ik heb verzonnen etc. Maar daar ga ik me lekker niet druk over maken.

Groetjes,

T

@ truckerbabe, goed geregeld dus!! Fijn dat jullie dochter bij vrienden terecht kan. Mijn ouders wonen ook te ver (halfuur rijden) en zij hebben bovendien geen auto, dus kunnen ook niet snel genoeg hier zijn. Mijn schoonmoeder woont op 15min rijden en springt in de auto zodra we bellen. We willen onze dochter niet zelf wegbrengen, omdat mijn vriend dan bijna 3kwartier weg is. En dat vinden we echt te lang! Helaas geen vrienden in de buurt waar mijn dochter terecht kan. Of buren waar je goed contact mee hebt. In nood kunnen we wel een beroep op ze doen, met.de wetenschap dat schoonmoeder dan onderweg is....
Lastig vind ik het maar!

@ t over de schoonouders, dit herkennen wij... Mijn schoonzus heeft hetzelfde gedaan! Maar werdt in het begin niet begroen. Ze voelden zich afgewezen. Terwijl het alleen om de rust ging.Gewoon volhouden en aan jullie zelf denken! Ze laat bellen, en vertellen dat jullie dochter eerst aan de baby moet wennen wil wellicht helpen.... Knap dat je je er niet druk over wilt maken. Ik op dan ook dat dit zeker gaat lukken!

Bij ons willen ze ( schoonouders) nu op een camping in nijmegen gaan staan, terwijl wij willen dat ze in ons huis zitten (een uurtje van Nijmegen af). ( onze ouders wonen op minimaal 2 uur rijden van ons huis, maar we worden ingeleid, dus makkelijker plannen...) Dan hebben we oppas voor de kindjes, want we willen de stress aan de kindjes zo min mogelijk meegeven. Vooral omdat dit de eerste en/of tweede schoolweek is. Maar dit wordt ook nog een discussie....

@ wolkje wat een lastige situatie zeg.... Ik herken dit bij de bevalling van onze tweede. Maar gelukkig gaf de 2e ( in tegenstelling tot de eerste) ver van te voren aan dat ie zou komen. Wellicht dat je deze keer het eerder pelt en je schoonmoeder wel vroeg kan laten komen, ipv op het laatste moment. Mocht ze het niet erg vinden.... En in nood voelt het denk ik meer een bezwaar bij jou als bij de buren als je haar even daar laat spelen.

Terug
Bovenaan