bijnamen

Ik zag het onderwerp nick name staan en toen dacht ik hebben jullie ook bijnaampjes voor de kleintjes.

Merel noem ik vaak vogeltje

Merel is natuurlijk een vogelsoort zodoende.
In het ziekenhuis noemde de verpleging haar ook soms zo.
Omdat ze als ze een flesje kreeg haar mond net als een vogel wagenwijd open deed.
Maar als de speen dan in het mondje zat vertikte haar mond dicht te doen zodat ze kon drinken.

de vader van mijn vriend noemt haar Jaquelientje waarom geen idee.

en mijn opa noemt haar vaak djenie(weet niet of je het zo schrijft maar zo klinkt het ongeveer)  dat is meisje in het betuws.

en als ze een goeie poepbroek heeft noemen we haar soms schijtlijstertje (HAHA)

Marissa noemen we heel erg vaak Kiki. Ik heb geen flauw idee hoe we er aan komen. Verder noem ik haar "Willemsen in het klein" maar dat doen we meestal als ze iets doet wat niet mag. En heel vaak noem ik haar prinses. Dat spreekt natuurlijk voor zich

groetjes Linda

Wij noemen Isabelle vaak Belletje of Boefie. Volgens mij gebruiken we die koosnaampjes net zo vaak als haar eigennaam.

De oppas noemt haar vaak snoetje...??? Klinkt ook wel schattig.

Liefs Linda

Ja, koosnaampjes..
Ik noem Lieve uiteraard, en voor de hand liggend..''Lieverd''
Zeg ook vaak ''Snuitje 3''...als ze weer eens bezig is..haha, omdat ze de derde is..

Altijd leuk he..

En die ''Willemsen in het klein''...van Kezfan...Erg grappig..is ook mijn eigen achternaam..maar niet die van Lieve..haha

Gr Rina

Knapie, Van etten (achternaam, meestal als ie stout is haha), hatseflatsje (als ie wakkerword), drakenstijn.

En vast nog meer, maar deze echt geregeld!

X Saskia
mv Rik 04-07-07  

Ryan noem ik vaak spook(je)   meestal als hij ondeugend is

tijdens de zwangerschap was het al Binkie,

zeg ook vaak ventje,

en mijn man zegt vaak jochie,

groetjes moekje

Terug
Bovenaan