Bijschrijven in paspoort of eigen ID/paspoort??

A

Anoniem

Guest
Tja, de voorbereiding voor de vakantie gaat zo langzamerhand beginnen en ik zat me af te vragen wat handiger/verstandiger is. Wij gaan "maar" naar Frankrijk maar toch moet je identiteitsbewijzen meenemen, ook voor ukkepuk.
Dus, bij laten schrijven in ons paspoort of Isa een eigen paspoort geven?

Wie doet wat en waarom??

Grtz. Poppetje71

Hoi,

Wij gaan naar Turkije op vakantie en hebben Tess bij Paps in het paspoort erbij laten zetten omdat Mams een IDkaart heeft.Als mijn IDkaart verlopen is ,ga ik om een paspoort en mag ze er bij mij ook in.

Groetjes Kitty en Tess.

Wij gaan in september naar turkije dus dan ga ik haar in mijn paspoort zetten...Maar nog even een andere vraagje ertussen door...Moet daar dan ook tegenwoordig een foto bij?

Groetjes :)

Wij gaan in mei naar Kreta en ik heb even gebeld met de gemeente hier. Bijschrijven in eigen paspoort is het voordeligst en aangezien Julian voorlopig toch echt nog niet alleen naar het buitenland gaat (en dus zelf geen id nodig heeft) hebben wij daarvoor gekozen.
Kost iets van 12 of 13 euro geloof ik + een pasfoto die aan de nieuwste eisen voldoet. En oh ja, als je zonder de vader van je kind naar het gemeentehuis gaat moet je een ingevuld en getekend  formulier meenemen waarop hij toestemming geeft voor bijschrijving. EN je moet je kindje meenemen als je het aan gaat vragen.
In onze gemeente duurt het trouwens een week voordat je het paspoort kunt ophalen, dus wees op tijd!

Jazeker,er moeten pasfotoos gemaakt worden,en das nog een hele klus hoor.

Groetjes Kitty en Tess.

Thanx voor jullie reactie, ik ga  idd een van deze dagen maar meteen regelen dat Isa in mijn paspoort wordt bijgeschreven (ze gaat toch nergens heen zonder haar mama !)

Grtz. Poppetje71

Haha owjee dat word zeker een hele klus!
En dan moeten ze ook nogeens aan bepaalde eisenvoldoen...
Pff wat een gedoe :)

Wij hebben net een eigen paspoort voor Lukas aangevraagd. Bijschrijven kon wel maar aangezien zowel mijn paspoort als dat van mijn man volgend jaar verloopt zouden we twee keer kosten moeten maken en dan kwam je bij ons in de gemeente even duur uit.

Of je nou bijschrijft of niet, je hebt idd een pasfoto nodig en een handtekening van de partner die niet bij het aanvragen is, en nog veel belangrijker: Je kleintje moet mee bij het aanvragen en bij het ophalen.

Lukas heeft nu dus een eigen paspoortje. Echt gaaf hoor. Bij de handtekening staat: Kan niet teken en bij zijn lengte staat 0,74 m. Super leuk om te zien dat paspoort.

Annemieke

Terug
Bovenaan