Bijschrijven in paspoort of eigen ID/paspoort??

hoi
ze moet hier ook mee naar het gemeentehuis!!! om te zien dat ze echt is... anders krijg je hem niet!!

(kwenie of je dat wist...???)

xx wen

de gemeente maastricht zei ons het volgende in oktober 2006 dat iris op een pas moest en ze niet met de ouder mee mocht naar buiten die haar pas niet bij had. dus iris heeft haar eigen idkaart  al met een maand. hier zeiden ze op het gemeente kantoor dat als iris geen id of pas had ze bij controle inbeslag genomen kon worden. toen zijn we maar een pas gaan halen.
ze spreken er over of het een voor werp is.
groetjes petra

Haha dat ze bij de gemeente Maastricht denken dat je baby in beslag kan worden genomen, wat een onzin!
Thom is al mee geweest naar Frankrijk en had dus ook al met twee maanden een eigen paspoort dat vijf jaar geldig is. Als je laat bijschrijven moet je bij een nieuw paspoort van jezelf (en/of je man) weer opnieuw betalen. Een pasfoto moet je sowieso laten maken, alleen schijnen de eisen voor de foto bij bijschrijven minder streng te zijn.
mv Thom

Vanmiddag mogen we de id's van de meiden gaan ophalen.
Ik heb behoorlijk wat problemen met de foto's gehad maar ze zijn vandaag klaar als het goed is.
Ik vroeg me wel af toen ik de reacties las of je geen problemen kunt krijgen als je kindje maar bij  een ouder op het paspoort staat bijgeschreven en als er met die ouder onverwachts iets zou gebeuren in het buitenland?
Als ik er aan denk zal ik het straks even vragen.

groetjes Danielle.

Hier in Vught maken ze geen foto's van baby's en de foto waarvoor ik dus speciaal naar de stad ben gegaan werd afgekeurd, ze moet rechtop zitten + mondje gesloten.
Linde kan niet zitten + met gesloten mondje is ook een hele opgave, ik was dan ook zo ontzettend boos.
Gelukkig is een nieuwe foto wel goedgekeurd het is maar net wie je op het gemeente huis voor je hebt volgens mij.

Ik kan woensdag de id-kaarten van mij en Tijn ophalen. Ik woon in Duitsland en moest de kaarten bij het consulaat in Dusseldorf aanvragen. De pasfoto's moesten echter wel in Nederland gemaakt worden omdat het formaat in Duitsland anders is. Mijn foto was snel gemaakt maar over die van Tijn hebben ze wel even gedaan. Uitendelijk staat hij er nog met zijn mond open op maar bij het consulaat deden ze gelukkig niet moeilijk.

Groetjes Danielle

Hoi ik heb al tijden een paspoort van Tess, had deze nodig voor het ziekenhuis want daar moet je hem laten zien (uiteindelijk hebben we dat niet gedaan en nooit meer iets over gehoord) maar goed ze heeft dus een paspoort en kan met opa en oma ook naar Belgie of waar dan ook. En omdat mijn paspoort nog maar even geldig was, was dit de beste oplossing.

Bij ons deden ze ook niet moeilijk over het feit dat ze haar mondje open had. Het was al een heel karwei, ze kon toen (3 maanden) nog niet zitten en vond die mevrouw ook niet leuk. Ze staat er nu op of ze down syndroom heeft, maar goed, het is toch een beetje stom want ze ziet er over 2 jaar weer heel anders uit.

Succes! groetjes Nands, mv Tess 8mnd

Hahahaha, ik ben toevallig vanochtend geweest om pasfoto's te laten maken met Nino, ik heb een kind wat alleen maar kan lachen en dat mag nou juist niet en zijn mondje dicht doet ie ook niet hoor... ben benieuwd of ze de foto goedkeuren.

Ik kies bewust voor ID kaart, mijn oudste heeft ook een ID kaart vanaf dat ie 8 maanden was en die geef ik vaak mee als ie met opa en oma op stap gaat met de trein enzo. Ik ben geen doemdenker maar als er wat gebeurt met de trein of waar   ze dan ook in zitten kunnen ze altijd aantonen dat het hun kleinkind is en een paspoort neem je niet zo makkelijk mee (vind ik hoor).

Beide kids staan bij mij in mijn paspoort geschreven...ze zullen toch niet op vakantie gaan zonder mij.

Terug
Bovenaan