bijten

A

Anoniem

Guest
hey meiden

nathalia heeft weer iets nieuws, bijten!

echt niet grappig. komt ze gezellig bij je staan, als je tv aan t kijken ben, bijt ze opeens in je been.

ook kusjes geven is er sinds gisteren niet meer bij.

als ik om een kus vraag, bijt ze heel hard in mn lip of wang.

en als ik nee zeg, lacht ze me vierkant uit en doet zer het gerwoon nog een keer.

weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen.

nee of dat mag niet heeft geen zin, ook dan lacht ze me vierkant uit.

meiden, help!!!

liefs, do

Hey Do,

Wat lastig zeg!
Ik zou het gewoon negeren. Gewoon van je af duwen, als nog duidelijk nee zeggen en weg lopen.
Ik heb dit een keer gehad met 1 van mijn oppas kindjes. Die beet ook heel veel. Niks hielp. Iemand zei toen je moet es terug bijten. Ik had dacht eerst jaaa daaag! Ik ga niet ook bijten, maar omdat niks hielp heb ik het toch gedaan. Niet heel hard natuurlijk, maar wel zo dat ie wel wat voelde. Hij heeft het nooit meer gedaan!
Er zullen nu vast een heleboel mensen commentaar gaan leveren. Over kindermishandeling en bla bla bla. Maar je bijt natuurlijk niet erg hard. Ik heb het overgens wel vaker gehoord als oplossing. Zo voelen ze even hoe het is om gebeten te worden.

Of je het ook gaat proberen of niet.
Heel veel succes!

Liefs Trudi

Hoi

Jeetje wat vervelend meid.
Ik zou het indd ook gewoon nee blijven zeggen en het gaan negeren.
Ik denk dat het gewoon weer een fase is, van iets wat ze heeft ontdekt.

Nou en anders zou ik ook gewoon zachtjes een keer terug bijten.
Net als trudi zei er zullen genoeg anderen zijn, die daar niet zo over denken, maar Yordi heeft een periode gehad dat hij iedereen heel hard aan de haren ging trekken. Ik zei dan ook iedere keer nee en zachtjes doen, maar lachte me indd ook gewoon uit.( is nu nog zo bij veel dingen die ik verbied, gaat Yordi ook gewoon lachten en maakt er dan een spelletje van) Toen ben ik een keer aan zijn haartjes zachtjes gaan trekken, toen hij mijn haren weer te pakken had. dat vond hij toen niet leuk en keek eerst heel verbaasd. Deed het daarna nog 1x en toen deed ik dat ook weer bij hem. Dat vond hij toen echt niet leuk.
Nu is het zelfs zo dat als hij de haren van mij of de hond pakt, laat hij snel los en grijpt dan naar z'n eigen haartjes en gaat dan nee schudden.
Dus hier heeft het wel geholpen.

Succes er verder mee meid. En hopelijk wordt het snel anders.

Liefs marielle

hey trudi en marriele

ja, het terug bijten.

ik heb er ook al over nagedacht om dat te doen, maar wist niet of zo'n kleintje dat al zou begrijpen.

mijn moeder heeft het ook een keer gedaan bij mn zusje. die had mij gebeten en toen deed mn moeder het bij mn zusje. daarna heeft ze het ook nooit meer gedaan. maar mn zusje was toen al een jaar of 5.

kindermishandeling vind ik het niet. ze moet het gewoon leren.

maar jullie denken dus dat nathalia het wel zal begrijpen?

en marriele, wat een deugniet is yordi hahaha

ja, dat is voor mij dan toch een teken dat ze het wel dondergoed begrijpen, als je het terug doet.

bedankt voor jullie reactie.

ik zal het nog even aankijken, blijven negeren en nee zeggen en anders toch maar terug bijten ( niet te hard, snap ik natuurlijk hihihi)

dank jullie wel

liefs, do

Hoi Do,

Ga aub niet terugbijten dit geeft echt een verkeerd signaal af, je zegt dat het niet mag en vervolgens zou je het meteen zelf doen!
Gewoon heel consequent zijn, nee zeggen en afleiden.

Gr MJ

Renske is mijn 2e dochter en bij mijn 1e dochter dezelfde discussie rond de 1e verjaardag hier op het forum. Ik denk dat bijna alle kindjes wel een keer (meestal vaker) bijten. Ze hebben niet door dat het niet mag. Ik ben zelf niet voor terug bijten, ik denk dat je vooral de boodschap geeft dat als je de grootste bent het wel mag. En ze gaan ook nog een keer slaan, ga je dan ook terug slaan, en dan komt een keer duwen, ga je dat dan ook doen.
Ik heb bij mijn oudste altijd hard au!!!! geroepen en haar boos op de grond gezet. Na een paar keer was het over.
Succes!!!

Hoi,

Probeer nog even om het te negeren. Heel moeilijk, maar als ze bijt zeg nee en geef haar verder geen aandacht.

Over terug bijten... Sommige kinderen zijn heel stug hierin en blijven het volhouden, ook al geef je ze straf en alles. Als een kind een paar keer bijt hoef je nog niet terug te bijten, maar als je alles heb geprobeerd dan is dit zeker wel een laatste optie.
Want straks bijten ze niet alleen jou maar ook visite of andere (soms jongere) kinderen. En dat kan heel hard zijn!
Dus kijk het een tijdje aan en gebruik dit anders als allerlaatste optie.
Ik vind het geen kinder mishandeling en ook niet dat je je macht gebruikt of ineens inconsequent bent.
Vaak leren kinderen iets als ze het zelf meemaken. Zelfde als dat je 100x nee roept als iets heet is en ze nooit luisterd, maar 1x handje tegenaan en ze weet dat iets warm is.
Begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel dus niet dat je tot bloedens toe moet bijten of dat je tandafdrukken erin blijven staan. Ik bedoel dus ook niet dat je met een handje tegen iets warms aanhouden dat je dat handje verbrand, er is echt wel een grens hierin.
Ik zal nu waarschijnlijk veel commentaar krijgen, maar  kinderen leren door ervaring ook al zeg je 100x dat iets niet goed/slim/verstandig is enzo.  
Dat is met alles en soms ook hierin.
Weeg alle voors en tegens af en doe wat jij denkt dat goed is.

Liefs Reneke

Hallo Do

Ik ben het wel met mary jane eens om terug te bijten bevestig je in feite dat het wel mag.
Met Milton merk ik dat want ik heb hem weleens een tik op zijn billen of vingers en nou geef hij soms een tik ja mamma dat doe jij ook dus ik zet hem op de gang als hij stout is en nou word het gelukkig ook minder. Het werkt echt wel hem op de gang te zetten maar ja hij is natuurlijk al 3 geweest.

groetjes lisette

Terug
Bovenaan