Bijverdienen maar niet bijdragen

Bedankt voor alle reacties!

Om op de vraag te reageren: nee, we kunnen eigenlijk niet goed rondkomen.. Terwijl "zijn" vermogen groeit nu hij bijverdient.

Nu ik het opschrijf realiseer ik me alleen maar meer want verontrustend en verdrietig dit is. Ik wil eigenlijk helemaal niet bezig zijn met geld, maar het voelt zo ongelijk
Het is zeker een beetje verontrustend. Je kan hem ook voorstellen dat hij voor de kinderen zorgt, zodat jij alle tijd hebt om te werken en geld voor alleen jezelf binnen te harken. Denk dat hij in de omgekeerde situatie woedend zou zijn.
Het kan natuurlijk zijn, dat hij je wilt verrassen met een dure reis of dure ring, en daar extra voor werkt.
Maar het kan ook een voorteken zijn dat hij weg wilt.
Of hij is gewoon stompzinnig en egocentrisch.

Hoe dan ook, tijd voor een goed gesprek. Als jullie nauwelijks rondkomen en hij heel veel voor zichzelf houdt, gaat er iets niet goed.

Goedemiddag,

Mijn vraag voor jou... zijn jullie al lang samen of is dit iets van de laatste tijd( is hij dit gaan doen nadat jullie de kinderen hebben gekregen?)
Mocht dit al zijn onstaan voordat jullie aan kinderen begonnen zijn, hebben jullie dan vooraf besproken hoe jullie dit zouden gaan vormgeven?
Ik snap dat het als moeder erg frustrerend kan zijn nu er kinderen zijn dat de ander vele uren weg is. Blijf jij dan alleen maar thuis of heb je ook nog eigen momenten waarop de ander thuis blijft?
Je geeft aan dat jullie naar evenredigheid inbrengen. Daar hebben jullie dan beide mee ingestemd? Waaruit is nu jou onvrede onstaan? Heeft dit alleen met het niet rondkomen te maken?
Zou het een mogelijkheid kunnen zijn om nieuwe afspraken te maken? Bv 55 om 45 procent financiële en dan daartegenover ook de zorg zo te verdelen. Zodat jullie nader tot elkaar komen. Daartegenover staat dat jij je misschien gecompenseerd voelt voor de extra zorg op het moment dat de ander voor die 10 procent aan het zorgen is.
Ik neem aan dat jullie ook beide wat vrije nodig hebben buiten het gezin. Hoe hebben jullie dat geregeld? Ook gelijkwaardig verdeeld? Ik denk dat je elkaar dat moet gunnen en hoe de ander daar richting aan geeft daar moet je de ander vrij in laten. Gaat de 1 leuke dingen doen accepteer je dat. Gaat de ander extra geld verdienen voor zichzelf wordt dat ook geaccepteerd. Is eigen tijd. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes saskia

Wij hebben het zo afgesproken ooit dat een ieder een gelijke hoeveelheid overhoudt om vrij te besteden zeg maar. Dus niet ieder draagt evenveel procent bij, maar: we houden allebei zeg €500 over op je eigen rekening en de rest gaat naar het gezin op de rekening. Dus bijbeunen en meer verdienen loont dat voor jullie beide
Nogal oneerlijk als hij ineens zoveel meer gaat werken dat hij het geld houdt en jij het thuis maar mag regelen en minder vrije tijd krijgt

Terug
Bovenaan