Bijvoeden voor 6 maanden op advies KA

Hai allemaal!

Op advies van de KA gaan we nu echt hard aan de slag met bijvoeden, Gabriël drinkt weinig, maar omdat hij nog groeit en allert is enzo is dat niet heel erg. We moeten echter wel zo snel mogelijk over op extra voeding van fruit en groente hapjes en pap (als hij dit wel wil).
Fruit en groente is geen probleem, tot nu toen vind hij het lekker, hij heeft al wortel, pruimen, banaan en bruine bonen met appel gehad. De pruimen vond hij niet lekker, maar misschien als het wel pruimen seizoen is dat hij het dan wel wil. De rest gaat er goed in en hij eet nu zo'n 1,5 - 3 eetlepels groenten en fruit per dag, verdeeld over 2 keer.
De arts twijfelt nu ook over de mogelijke allergieen, maar wil ons niet ook nog weer een andere melk laten proberen, dus we krijgen gewoon Nutramigen tot Gabriël 1 jaar is. Hij zei dat de klachten goed passen bij de reflux en dat het lijkt of Gabriël de melk 'gewoon' niet lekker vindt.
De flessen maken we nu 'lekkerder' met 1 theelepeltje diksap (op een flesje van 120+4) en gaan rustig over op het gebruik van rijstebloem ipv jbpm ivm de verhoogde voedingswaarde.
Ja ja we knutselen wat aan hier ;-) de arts vond dat allemaal geen probleem en begreep heel goed dat we bezorgd waren en er zo'n beetje alles aan doen om hem wat te laten eten.
Over 1,5 maand moeten we weer terug en dan hopen we toch wel dat hij de fruit en groentehapjes goed eet, dan maakt het niet zoveel melk drinken ook niet meer uit :)

Voor zijn leeftijd doet hij het namelijk gewoon hartstikke goed en heeft eigenlijk geen achterstand, behalve in zijn lengte en gewicht. Maar als je die dan weer gecorrigeerd bekijkt zit hij gewoon op het gemiddelde :)

Liefs!
 
Leuk, dat proberen met eten.Je moet idd gewoon je gevoel volgen.
Met Wouter ga ik nu ook maar eens beginnen. Hij is vandaag precies 4 mnd. Een beetje rijstebloem proberen we al zo af en toe, maar hij reageert overal op. Verder drinkt hij slecht de afgelopen weken. Hij laat een paar keer per dag 70 cc of meer staan. Daarvoor dronk hij altijd 180cc met 6 scheppen (=200cc) zo op. Hij is groot zat, dus het geeft niet, maar we vinden het wel een beetje vreemd. Misschien moeten we terug naar 4 flessen. Dat om de 4 uur een fles te veel is. Donderdag gaat mijn man met hem naar de kinderarts, we zullen zien/horen.
Succes met alle etens-experimenten!
 
Het lijkt wel een beetje een soort fase... In 2-3 weken tijd ging Gabriël van 180+6 naar 90+3 en dan wel nog steeds maar 4-5 keer per 24 uur. Inmiddels zijn we weer aan het opbouwen en krijgt hij flesjes van 150+5, omdat hij inmiddels de 120+4 telkens netjes leegdronk. Nu laat hij nog wel af en toe wat staan, maar hij eet dan ook wel 1-3 eetlepels fruit en 1-3 eetlepels groenten per dag.
Hij drinkt overigens ook 1 fles per 5 uur hoor, 4 uur ertussen vind meneer te kort :p

Ben benieuwd wat de KA bij jullie zegt :)
 
Dat minder drinken zal toch ook wel komen, omdat ze langzamerhand toe zijn aan wat anders.

Ons mannetje meldt zich nu. Hij is snip verkouden en een beetje zielig. Ik ga maar naar hem toe.
 
Oh bah :-( veel beterschap voor de kleine man!

En ja ik denk dat er waarschijnlijk niet veel meer bijkomt bij de flessen op het moment, alleen meer hapjes ;-)
 
De ka zei niet veel. Het gaat verder goed. Hij is al 7380 gram en 68 cm. Niet klein dus. Met eten dus maar gewoon wat proberen. Het drinken gaat de laatste dagen opeens weer heel goed. Hij meldt zich zelfs 's nachts om 4 uur :-( . We hoeven verder nu ook niet meer terug, we kunnen gewoon naar het cb.
Ook prima, scheelt allemaal weer.

 
Ja gelukkig maar. Als hij goed groeit komt het allemaal vast goed toch ;-)

Vergeleken met Wouter is Gabriël echt een ukkie (nu 60 cm en 5680 gram). Nu was hij natuurlijk ook wel behoorlijk wat te vroeg, maar toch ;-)

Gabriël drinkt nu weer bijna al zijn flesjes leeg, nog steeds 4-5 per dag en steeds 150 water + 5 scheppen KV + 2,5 schep JBPM.
En tsja 's nachts... Hij komt ook nog elke nacht helaas meestal tussen 3 en 5, maar afgelopen nacht om 12 uur en toen om half 6, ach ja, komt ook wel goed :)
De hapjes gaan nog steeds hetzelfde, soms heb ik het idee dat hij het helemaal niet wil, dan wil hij na 2 lepeltjes toch weer een fles... Maar ik hou het er maar in 2 keer per dag, want soms eet hij wel ineens alles op (vaak de eerste dag van iets nieuws).
 
Terug
Bovenaan