bijvoeding wanneer?

Ik heb het idee dat mijn dochter al meer wil dan alleen opvolgmelk. Ze drinkt nu 5 x per dag 200 ml (niet altijd helemaal op) ze is 3 maanden en 1 week. Kan ik echt nog niet beginnen met een beetje rijstebloempap of wat hapjes fruit of is dat echt pas vanaf 4 maanden? Wie heeft er ook al eerder gegeven en met hoeveel begonnen jullie dan? Ik hoor graag van jullie.
 
Hoi,

ik zal het nog maar niet doen, haar darmpjes zijn er nog niet klaar voor. Mijn dochter is nu 21 weken en ik mag van het cb nog steeds niet bijvoeden, ze krijgt 5 x 200 ml en volgens het cb mag ik pas met 6 maanden potjes gaan geven.
 
wat een verschil zeg! Mijn dochter krijgt vanaf 4 mnd fruithapje en het CB heeft me ook al groentehapje aangeraden!
Vanaf 6 kilo ben ik ook over gestapt op 4 voedingen van 240 ml!
 
mijn zoontje is nu 16 weken en krijgt 4x210 en 1x 220 flesvoeding waarvan in de laatste voeding 3,5 shepjes rijstebloempap zit.Daar ben ik nu sinds een week mee bezig.En soms geef ik een paar hapjes fruithapje en soms een groentehapje en daar ben ik 2 weken geleden al mee begonnen,en meneer vindt het erg lekker en heeft er geen last van.Ik denk dat je gewoon wat moet proberen en kijken hoe ze er op reageert.succes ermee.
 
Hoi,
je hebt het over opvolgmelk, maar ik neem aan dat je zuigelingenvoeding bedoelt? Opvolgmelk is vanaf 6 maanden en niet geschikt voor kinderen van 3 maanden. Ik zou niet te vroeg beginnen met hapjes, als je kindje echt honger heeft dan zou je ook voeding voor hongerige babies kunnen gaan gebruiken. Maar het lijkt me verstandig dat je dat eerst overlegt met het c.b.
Soms lijkt het of kinderen erg graag willen eten, maar het kan ook zijn dat je kind jou ziet eten en dit een beetje nadoet met haar mimiek. Of de handjes in de mond stopt gewoon uit zuigebehoefte. Op het c.b adviseren ze nu zelfs om nog later dan 4 maanden te beginnen met hapjes, dit om allerlei akkergien te voorkomen.
Geniet van de flesvoedingen, die hapjes lijken leuk, mar zijn ook wel weer moeilijk hoor!
Succes.
Anne
 
Hoi Linda,

Mijn dochtertje is nu 5 maanden en met 3.5 maand ben ik rijstebloem en fruithapjes gaan geven. DAt kan geen kwaad het ging prima en ze vind het heerlijk.
Die rijstebloem geef ik door haar laatste voeding zodat ze de nacht goed doorkomt.
Je bent altijd heel voorzichtig maar je merkt zelf wel wanneer je kind er aan toe is en dat is bij ieder kind. anders. Al mijn vriendinnen hebben kinderen dus ik heb heel veel mensen waar ik advies aan kan vragen. Ze zeggen ook dat je bij de tweede veel makkelijker wordt en niet alles volgens het boekje doet, Ik heb hhet trouwens voor de zekerheid ook met cb besproken, maar die vonden het ook geen probleem.
 
Ik hoorde ook overal dat het pas vanaf 4 maanden mag (en liefst pas vanaf 6 maanden), maar nergens waarom.
Ik heb er dus een voedingsdeskundige van de Nutricia informatielijn over gebeld, en die vertelde me dat je het echt niet voor 4 maanden moet geven, omdat de darmpjes er dan nog niet klaar voor zijn.
Je baby kan er darmkrampjes van krijgen, maar er is ook een grotere kans op de ontwikkeling van allergie.
(aangezien het natuurlijk in het voordeel van Nutricia (producent van oa Olvarit) is dat mensen zo vroeg mogelijk beginnen, ga ik ervan uit dat deze informatie ook klopt)

Lijkt me persoonlijk bijzonder vervelend als een kindje allergisch wordt voor fruit, dus ik stel het nog maar even uit.

N.
 
Terug
Bovenaan