Bijvoeding??

Ik ben benieuwd wanneer jullie zijn gestart met bijvoeding of gaan starten.
Waar ga/ben je mee begonnen?
Hoe ziet dan het schema eruit?
En hoe zit het dan met slapen.

Wij mogen ook gaan starten.
Maar vraag me af wanneer en hoe?
Omdat hij nog best wat slaapt overdag.
We zijn nu wel over naar 4 flessen.
Tijn is nu 19 weken.
Wil over 2 weken ofzo beginnen met groente.

Wat een vragen.

xxx Marsha

heeej marsha ... ik ben er al heel erg vroeg mee begonnen toen marina bijna 3 maanden was kreeg ze hier al eens een paar hapjes fruit per dag ,,, nu is ze dinsdag 4 maanden en krijgt hier 4 flessen 180+5 en een schepje reistebloem

rond 2 uur een fruithapje een hele
rond 5 uur groente hapje met fles die drinkt ze niet altijd helemaal leeg !

ik ben er mee begonnen omdat ik merkte dat ze er zin in had !! maar moet wel zeggen marina is een hele te vrede baby nooit geen krampjes of andere klachten dus durfde ik het wel een aan om het te proberen

xxx

Hey Marsha,

Wij gaan pas starten als Lars 6 maanden is i.v.m allergieën van mij en hij slaapt nog erg veel dus hij is er ook nog niet aan toe.
Hij krijgt wel sinds 2 weken 2 papflessen (rijstebloem in zijn flesvoeding) per dag omdat hij heel hongerig was.

Zijn "schema" is als ik moet werken:

07:00 papfles
tussen 11:00-12:00 gewone fles (hypo allergeen)
tussen 15:00-16:00 gewone fles
tussen 18:00-19:00 papfles
tussen 22:00- 23:00 gewone fles

Lars is nog niet toe aan 4 flessen, hij drinkt nog alles tot de laatste druppel leeg.
Als we beginnen met bijvoeding, beginnen we eerst met groente een paar hapjes per dag tussen de voedingen door.

Alvast veel plezier met de hapjes geven! Ben benieuwd hoe Tijn er op gaat reageren.

Liefs Kim

Hey Marsha,

We hebben een heel handig boekje van Bambix staat goed beschreven hoe je het kan gaan doen.. het heet stapje voor stapje naar het eerste hapje..

Vince heeft al een aantal weken geleden zijn eerste fruithapje gehad.. eerst een paar hapjes en vanaf vandaag een volledige portie gelijk aan de hoeveelheid in een potje.
Sinds gister geven we hem een papfles.

06 uur fles 180cc
0900 fruithapje
10 uur fles 180 cc
14uur 180 cc
( straks rond 5 uur groente hap)
19 uur fles 180 cc plus rijstebloem 3 eetlepels

23 uur fles 180 cc ( deze moet er straks af maar merken dat Vince er nog niet aan toe is, denk straks als hij vaker een papfles heeft gehad of metd e groentehap erbij het wel gaat lukken)

X

Hoi Marsha,

Sara eet nu een aantal weken hapjes. We zijn begonnen met 15 weken. Vooral omdat ze er erg aan toe leek en ook omdat de pap met rijstebloem goed ging.

Sinds week 17 hebben we het volgende schema (Sara is nu zowat 5 maanden oud):

7.30 fles (180cc+5 schepjes)
9.30 fruithapje (ze eet zowat een hele appel of peer gepureerd)
uurtje slapen (soms meer)
12.00 fles (180cc+5 schepjes)
gemiddelde slaapt ze hier 2,5 uur
16.00 fles (180cc+5 schepjes helft hongerige kindjes)
18.00 groentehapje (mag max 200 gram zijn volgens cb net als fruit, maar dat red ze nog lang niet)
Vanaf 19.00 naar bed om te slapen en maken wakker voor:
21.00 fles (180cc+5 schepjes hongerig)

Fruithap doen we in de ochtend omdat ze op het kdv dan ook het fruit krijgt en groenten om 18.00 zodat ze kan wennen aan dit tijdstip als ze straks meer met ons gaat mee eten. Meestal eten we zelf daarna als zij op bed ligt.

Sara eet lang niet altijd evenveel en soms helemaal niet. Naast het geven van de hapjes geven we na de hapjes soms ook een beetje diksap.

Succes en mee, maar ga vooral genieten van al die hapjes!

Hoi

Dorinthe heeft het volgende schema.

600 fles 180cc + 6schep
10.00 fruit
11.30/1200 fles 180
1630/1700 fles 180
1830/1900 groente half potje
2200 fles 1800

Dorinthe is nu 16wk.

liefs

Zijn er ook dames die al begonnen zijn met bijvoeding die borstvoeding geven. Ik geef volledig borstvoeding. Meestal 5 voedingen op een dag soms 4. Als ik afkolf krijgt ze 210 cc uit de fles. Ik ben van plan om met 6 maanden te beginnen met fruit en groenten volgens de Rapley methode.. ik ben wel benieuwd of meer mensen dit overwegen.
gr Eva

Terug
Bovenaan