Bijvoeding??

Heey meiden,

Als ik dit zo lees, twijfel ik of Bodhi wel genoeg binnen krijgt...gelukkig straks naar het CB.

Ons schema is momenteel door de overgang van BV naar FV even niet hetzelfde , maar Bodhi krijgt 4 voedingen. Om 7 en 20.00 BV en de andere 2 FV.
Nog geen pap of andere bijvoeding.

@ Eva Bij mijn oudste heb ik veel via de Rapley methode gedaan na 6 maanden volledige BV . Alleen bestond toen die naam er niet voor...ik gaf haar gewoon wat in haar handjes om te laten wennen aan de structuur. Gekookte sprecieboontjes, worteltjes, peer. Maar daarnaast ook gewoon zelfgemaakte hapjes, omdat ze vanaf 6 maanden het echt nodig hebben en ik t idee kreeg dat ze daardoor niet genoeg binnen kreeg...
Dus een combi... en of het geholpen heeft of niet, ze is nu 10 en vanaf 1 jaar altijd al een alleseter geweest, behalve pap.

Groetjes Brigitte

@Eva Sara krijgt vaak tijdens het eten van het gepureerde eten een stukje eten op het laatst en een eigen lepeltje. Dat lepeltje gaat vaak richting haar mond, maakt het voeren soms wat lastig. Maar ze heeft er erg veel lol in.
De stukjes vind ik vaak overal terug en ze hapt maar een heel klein beetje. Maar haar zo met eten bezig zien is wel er leuk (Sara is 20 weken).

@ Eva,

Ik ga ook de Rapley methode toepassen. Ik wacht ook nog zeker een maand voordat ik ga beginnen, zodat hij daadwerkelijk de fruit of groente naar zijn mondje kan krijgen.
Nu nog 4/5 flessen per dag.

Finn krijgt nog volledig borstvoeding. 4/5 keer per 24 uur.
Ik wil pas beginnen met bijvoeding als hij 6 maand is.
Dit ivm allergieën bij mij.

Ik ga beginnen met groente en als dat goed gaat met fruit. Ik ga het gewoon pureren/prakken.
De rapley methode vind ik maar eng.
Ik heb de laatste jaren te vaak meegemaakt dat kinderen te grote stukken binnen kregen en er bijna in stikten.

Terug
Bovenaan