Bijvoeding

Hi hi,

Er zijn nogal wat discussies over wanneer beginnen met fruit en groenten.
De een zegt vanaf 4 maanden de ander vanaf 6.

Wanneer gaan jullie beginnen met de fuit/groente hap? En waarom?

Zomaar even nieuwsgierig.
 
Ze zeiden eerst dat het vanaf 6 maanden pas mocht, ivm kans op allergieen. Dit is alleen weer achterhaald. Is mij verteld door verpleegkundige. Mag dus vanaf 4 maanden.
Ik begin als ze op de 4 flessen zitten. Handig met het schema. Moeten ze wel eerst +/- 7kg wegen.. Dat schiet al aardig op. Ze zijn nu 4,5 maand.
 
Ik weet wel dat het beter is om met warme hap te beginnen, dat is zachter voor de darmen vergeleken met fruit.

Faye is nu 13 weken en ze krijgt al banaan om 10.00 vindt ze heerlijk en gaat hartstikke goed.

Ze produceert veel speeksel, gevraagd bij het cb wat dit kon zijn. Ze zeiden me daar dat dat komt omdat de speekselklieren gaan werken op het moment dat ze aan ander eten toe is, voor het verteren heb je speeksel nodig. Dus....

Ze slaapt overigens steeds korter, echt hazeslaapjes overdag....
 
Oh die van mij heeft ook veel speeksel.
Hele bellen is ze aan t blazen.

Zal ik ook eens vragen. Kijken welk antwoord ze bij mij geven ;-)

India is nu bijna 14 weken, maar ik wacht trouwens nog heel eventjes met bijvoeden.
 
Ja hier ook een bellenblazer! haha
Ja ik ben benieuwd naar het antwoord van het cb!

Ik wilde eerst ook even wachten, maar dacht ach een paar hapjes banaan. We zijn langzaam aan het opbouwen hoor, ze krijgt niet meteen de hele pot!

Ze kan er wel goed van poepen!
 
Das gek van banaan gaan ze meestal verstop zitten haha. Hier vandaag begonnen met pap. Ze is bijna vier maanden. We hadden pas de fles al opgehoogd naar 180 omdat ze huilde als de fles op was en haar handjes in d'r mond stopte. Zag de laatste dagen dat ze erg gericht naar ons eten keek en d'r handjes in haar mond bleef stoppen. Als ze mijn vinger beet had ging ze erop kauwen.... Dus ze leek me toe aan wat anders. Met groenten en fruit begin ik pas met 6 maanden.
 
Terug
Bovenaan