billenschuiven

A

Anoniem

Guest
Nou, Wieteke lijkt het eindelijk ontdekt te hebben. Ze kruipt dus niet, maar is aan het 'billenschuiven'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best makkelijk vindt, eindelijk kan ze zichzelf voortbewegen als ik iets anders aan het doen ben (kan ze eindelijk zelf haar bal ophalen).
Maar weet iemand waarom het cb toch zo fel tegen billenschuiven is? Gisteren ben ik toevallig nog geweest en ze vond dat Wieteke toch maar eens moest gaan kruipen en we mochten haar vooral niet meer neerzetten want stel je voor dat ze ging billenschuiven. Nou ja, alsof ze het dus heeft gehoord doet ze dat nu!
Maar ik snap niet echt waarom dit niet zou mogen. Veel mensen van de 'oudere' generatie vinden het maar onzin dat ze zou moeten kruipen. Vroeger dacht men hier kennelijk heel anders over.

Nou ja, ben gewoon benieuwd waarom het tegenwoordig niet meer zou mogen.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

ten eerste gefeliciterd met je billenschuiver, fijn dat ze zich nu zelf een beetje kan voort bewegen.

Ik weet niet waarom het cb tegen billenschuiven is, misschien iemand anders??

Liefs sandra

ik heb er nooit iets over gehoord, maar mij is wel verteld dat het de voorkeur heeft als kindjes eerst gaan rollen en tijgeren ipv zitten, omdat de kans dat ze dan niet gaan kruipen een stuk groter is en dan is niet echt wenselijk (maar niks aan te doen!)
misschien is dit hetzelfde bij billenschuiven, omdat ze dan gewoon minder snel op hun rug en buik liggen en dus niet snel zullen gaan kruipen??

liefs Jenneke mv Ivar

nog even een extra opmerking ivm de eerste zin: als ze dus  zitten is de kans groter dat ze niet gaan kruipen
vond het er niet helemaal duidelijk staan, sorry

Hoi,

Volgens mij kan het niet kwaad hoor ik heb het vroeger ook gedaan en ik heb er niks aan overgehouden zeg maar dus ik zou zeggen laat 'r maar lekker gaan.

Yari verrekt t ook om te kruipen hoor want die wil alleen maar lopen (kan ie nog niet alleen maar goed) en hij doet zelfs geen poging tot kruipen. Op het cb hadden ze daar ook moeite mee maar ik zeg ja ik ga m niet dwingen als ie t doet oke doet ie t niet ook oke.

succes en geniet er maar lekker van.

xx Elly mv Yari

Hoi,
Kruipen schijnt goed te zijn voor de coordinatie tussen de ledematen en oog en hand coordinatie. Ook de samenwerking tussen de hersenhelften enzo.

Ik had als kind dyslexie en had ook niet gekropen (nu is het natuurlijk niet zo dat alle kids die niet kruipen dyslectisch zijn of worden hoor). Maar ik moest op mijn 10e het kruipen in gaan halen (je lacht je kapot) samen met wat andere coordinatie oefeningen en ging zienderwijze vooruit. Bij mij had het een relatie...
Ik denk dat het eerste wat ik noemde de reden is waarom ze op het CB er "tegen" zijn. Maar ik zou me geloof ik niet zo druk maken. Als je kindje zich verder goed ontwikkelt en geen hele rare dingen doet, zeker niet. Als hij of zij zich maar verplaatst, kinderen doen het toch op hun eigen manier en wanneer ze er aan toe zijn.
Groetjes Amber mv Britt.

Mijn dochter was ook een billenschuivertje. De dokter op het CB deed daar absoluut niet moeilijk over, maar toen de wijkverpleegkundige  hoorde dat Finn met 11 maanden nog niet kroop begon ze gelijk over therapie. Tis dus maar wie je treft volgens mij.
Ondertussen kruipt (of eigenlijk tijgert) ie als de beste.

Het heeft inderdaad iets met de coördinatie te maken en de werking tussen de beide hersenhelften. Volgens de arts van het CB heb je hele families die alleen maar billenschuiven en waar vervolgens niks mis mee is.
Ik zou me er dus niet echt druk om maken.

Liefs,

Tessie

Ja, volgens mij heeft het ook met die hersenhelften te maken.
Ook je links/rechts-coordinatie wordt zo gevormd/getraind.
Kian kruipt ook niet op handen en knieen. Maar ja, wat moet ik doen? De hele dag hem een 20 cm boven de grond houden in de hoop dat ie gaat kruipen? (hij kan het trouwens wel, maar onze vloer is te glad, dus schuiven op z'n buik gaat makkelijker).
Inderdaad...het zal wel loslopen allemaal!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan