Ik ben vandaag met mijn dochter van 15 mnd. naar de kinderfysiotherapeut geweest. Onze dochter zit erg lekker in haar vel, is opgewekt, kletst volop en wipt op haar billen het hele huis door. De fysiotherapeut heeft me nu geadviseerd dat zitten er even niet meer bij hoort (alleen in de wandelwagen, tijdens het eten in de kinderstoel, op de fiets en in de auto). Tijdens het spelen moet ik haar neerleggen om er voor te zorgen dat ze zelf creatief wordt en zich op een andere manier gaat bewegen. Een consequente aanpak zal het snelst resultaat hebben, bij sommige kinderen al binnen 2 dagen. Ik begrijp het hele verhaal maar eenmaal thuis gekomen is dit toch wel moeilijk. Na ongeveer 15 min. heeft ons meisje het wel gezien op de grond en begint te mopperen. Afleiden en spelen helpt niet meer. Ze gaat steeds harder huilen. Ik blijk dan toch een moeder te zijn die daar niet goed tegen kan en heb haar uiteindelijk, helemaal overstuur, toch rechtop gezet. Tranen waren natuurlijk erg snel verdwenen. Ik vind het vervelend dat ik haar zo overstuur maak terwijl ze eigenlijk erg tevreden en gelukkig is. Ik zie op tegen morgen, ga het wel weer proberen.... Heeft iemand ervaring met deze aanpak? Wat zouden jullie doen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips, bedankt alvast!