billenschuiver

Ik zal jullie even vertellen hoe het nu gaat...... bedankt voor alle reacties. Ik moet jullie wel even vertellen dat ik me absoluut geen zorgen maak om mijn dochter, het is een heel normaal kind en ze gaat echt wel een keer lopen! Dit zei de fysio overigens  ook.  Maar als ik haar kan helpen door haar nu wat te stimuleren doe ik dat graag. Ik weet dat kruipen goed is voor haar ontwikkeling (geloof niet zo veel van dat dyslexie-verhaal).
Ik leg Julie vaak op de grond om met haar te spelen maar als ze het niet meer leuk vindt ga ik iets anders met haar doen, fietsen/wandelen of ik zet haar lekker op haar billen.... In het begin ging ze hard huilen maar ze weet nu dat ik haar nu niet meer meteen help. Inmiddels heeft ze het rollen weer helemaal ontdekt en rolt ze voortdurend om. Ook probeert ze zich af te zetten en komt soms een beetje voor- of achteruit. Ik zie dus wel verandering. Ze vermaakt zich nu beter op de grond maar gaat na een poosje wel mopperen hoor! Ze probeert dan wat dwingend haar zin door te drijven. Verder is ze super vrolijk en gezellig. De komende dagen blijf ik haar op deze manier stimuleren en ik ben erg benieuwd wat de fysio er, vrijdag, van vindt. Ik houd jullie op de hoogte!
 
Hallo!

Ik las je verhaal en ik vond het maar een vreemde methode van de fysio. En een herkenbaar verhaal. Onze dochter Nanne (19 maanden) is ook overla wat langzamer mee dan haar broer en zus. Ze is vanaf de geboorte een erg gemoedelijk ind. Ze slaapt erg goed en amuseert zich alleen prima. Ze heeft vanaf haar 1e verjaardag fysio gehad omdat ze toen nog niet omrolde of kroop. Ze kon wel zitten. Na een maand of 2 begon ze over haar billen te schuiven, daarna trok ze zich op en sinds een weekje loopt ze!
Geen rede dus om je ongerust te maken.

Omrollen of op de buik liggen vindt ze nog steeds niet prettig. Waarschijnlijk is het gemoedelijke het aard van het beestje. En ze hoeft weinig moeite te doen. Met een broer en zus van 4 en 3 is er altijd actie om je heen!

Succes ermee, het komt vanzelf.

Groetjes Maartje
 
hoi schorpioen,

ik heb een aantal weken geleden gereageerd op jouw verhaal omdat ook mijn dochter van nu 16 mnd een billenschuiver is en nog niet zelf gaat staan of loopt ook ging Marit zelf nog niet zitten als ze op haar rug lag.
ik ben inmiddels ook met fysio begonnen (3xgeweest)en moet zeggen dat er wel vooruitgang is ik kreeg een oefening om haar te gaan laten zitten en binnen een dag had ze door hoe het moest,heb nu oefeningen om haar zelf op haar knieen te krijgen maar dat wil nog niet lukken.ook gaat ze nog niet uit zichzelf staan.

ik ben heel benieuwd hoe het nu met jouw dochter is en of zij al vorderingen maakt qua staan en lopen.
ik hoop een reactie van je te krijgen...

groetjes Jessica  
 
Terug
Bovenaan