Binnen twee weken groente en fruit???

hahahaha bebek toch, dus volgens jouw cb zit je straks met een puber van 16 jaar die nog uit de fles drinkt omdat het met 6 maanden pas vast voedsel kreeg hahahaha.

Stel je voor ......

Nee hoor, hier met 6 maanden begonnen met fruitprutje. Groente a la rapley. Ze is nu 7 maand en krijgt er nog weinig van binnen, maar ach, melk is zoals je zegt de hoofdmaaltijd nog en dat krijgt ze nog 5 ot 6 keer per dag!

Gelukkig hebben we tegenwoordig internet enzo en dat boek van je is ookheel handig lijkt me!

Succes ermee!

inderdaad,wat een wauwel!!!lekker bv blijven geven hoor.je gaat toch geen kv geven omdat een of andere genie bambix heeft uitgevonden?en bijvoeding hoeft niet voor de 9 maanden hoor.zou wat zijn,dan zouden er heel veel kindjes met astma en allergien nu geen hapreflex meer hebben omdat ouders wat langer gewacht hebben met groente en fruit.ik snap niet dat ze uberhaupt zulke adviezen mogen geven.laatst hoorde ik van iemand die bv gaf,dat ze met 4 maanden moest gaan bijvoeden,terwijl het kindje zeer verhoogde kans op allergien had.belachelijk toch?
doe maar kalm aan met groente en fruit hoor,en pap hoeft ook helemaal niet.over een maand kan sol lekker een broodje eten.
groetjes karin

Oja,

Mijn oudste kreeg de fles (geen bv) en heeft ook nooit pap gehad hoor. Gewoon een boterhammetje. Krijgt de jongste nu ook.

Hoi, hoi,

Inderdaad je eigen gevoel volgen hoor! Hoe jij het doet klinkt heel normaal. En als je kindje goed groeit, is het toch oke!?
Ons schema is eigenlijk het zelfde zoals miepke het beschreef. Ik geef nog 5x bv. en dat is voorlopig nog ff zijn hoofdvoeding. (Het heet niet voor niets BIJvoeding denk ik dan.)

En miepke, mag ik vragen waarom jij 's avonds een fles met rijstebloem geeft? Omdat je kleine daar beter op slaapt? Gewoon ff nieuwschierig!
Want ik lees er hier wel meer over en vroeg me af of dit standaard met 6 maanden goed is om te geven.... Maar er zijn dus ook mama's die dit niet doen...

Groetjes Lien.

Hoi Sarah,

Ene oor in, andere oor uit... Wat een gez**k!
Ik denk ook dat het een hoop onzin is en ik zou zeggen, trek lekker je eigen plan.
Wij zijn ook pas begonnen met 25 weken en Christian hapt prima hoor...
Succes ermee!

Groetjes, Karin

Hallo

wat een vreemd advies, zeg!
overigens zijn wij nu ruim een maand bezig met pap, fruit en groente. Pap met een lepel bleef lastig, ging niet vooruit en uiteindelijk wilde hij de lepel ook niet meer. Hij doet zijn mond gewoon niet open voor een lepel. Wel voor stukjes uit eigen hand of gevoerd vanaf mijn vingers. Loek krijgt ook al een tijdje rijstwafels. Het is even doorzetten geweest, niet dat het moeilijk was, maar omdat hij bijna niets binnen kreeg. Ik dacht maar: hij proeft de smaak door er op te sabbelen, nietwaar? Maar sinds een paar dagen gaat het ineens beter. Loek eet 'sochtends 3-4 druiven ontveld en in stukjes. Hij kauwt ze lekker in stukjes. En de rijstewafel gaat steeds makkelijker. Inmiddels kokhalst hij bijna nooit meer en de rijstwafel gaat er met best flinke stukken in (voor een baby dan....)

Rapley is even geduld hebben, maar het gaat perfect! En het is nog leuk ook. Wilde ik even zeggen!

groetjes
Rosanne

Wordt hier helemaal kriegel van. ben afgelopen woensdag met onze kleine naar het KB geweest en mag nog niet gaan bijvoeden (ons schatje is nuvier maanden) wegens allergie. Zelfs vanaf zes maanden moet alles heel geleideljk worden ingevoerd.
Hij krijgt nu Nutramigen en doet het goed.

Jammer dat de adviezen zo verschillen van elkaar!!

Sylvia moeder van Thorsten

Terug
Bovenaan