blaasontsteking

Ik heb een vraagje?
Bij mijn dochtertje van 5 maanden is na 8 dagen koorts een blaasontsteking ontdekt.
Ze ziet heel wit, haar plas ruikt vreemd en haar oogjes staan niet zo helder.
Ik wil vragen of er ouders zijn die hier ervaring mee hebben. Gisteren ben ik gestart met een peniciline kuur en vanmorgen was haar temp. 36.6
Waarschijnlijk worden we doorgestuurd naar een kinderarts.

Als er ouders zijn die mijn ongerustheid een beetje weg willen nemen hoor ik dat graag.

Groetjes,
Anja
 
Hoi Anja,

Wat vervelend voor je dochtertje dat ze een blaasontsteking heeft. Mijn dochtertje heeft dit ook al eens gehad, en was er goed ziek van.
Meestal gaat het wel snel weer over zodra ze er antibiotica voor krijgen, en waarschijnlijk zie je nu al verbetering.
Het is echter wel zo, dat je dochtertje wel heel jong is om nu al blaasontsteking te kunnen krijgen. Je zult inderdaad wel naar een kinderarts moeten gaan, en die zal dan waarchijnlijk willen onderzoeken of er een reflux is tussen haar blaas en nieren.
Mijn dochtertje heeft dit ook gehad toen ze 2 maanden was, en het is wel wat een naar onderzoek, maar dan weet je tenminste zeker of er wel of niet iets aan de hand is met haar urinewegen.
Mijn dochtertje heeft een cysteniertje, en die wordt uiteraard scherp in de gaten gehouden zodra ze iets aan haar urinewegen heeft. Zij heeft dus een blaasontsteking gehad toen ze 1 jaar was, maar gelukkig waren we er op tijd bij en heeft het verder geen schade aangericht aan haar andere niertje.

Het is niet echt opbeurend om dit te lezen en dat begrijp ik heel goed, maar een blaasontsteking is dus toch iets om nader te laten onderzoeken. Gelukkig is het meestal heel onschuldig en komt het door bijvoorbeeld bacteriën uit haar ontlasting die binnengedrongen zijn in haar urinebuis. Dus het is erg belangrijk om het altijd goed schoon te maken na het poepen, en van voor naar achteren te vegen.

Ik wens je heel veel beterschap met je meisje, en laat nog es weten als je zin hebt, hoe het gegaan is bij de kinderarts.

Groetjes Fiona (mem van Tanisha 21 mnd)
 
quote: Fiona reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2006 14:17:18'));

Hoi Anja,

Wat vervelend voor je dochtertje dat ze een blaasontsteking heeft. Mijn dochtertje heeft dit ook al eens gehad, en was er goed ziek van.
Meestal gaat het wel snel weer over zodra ze er antibiotica voor krijgen, en waarschijnlijk zie je nu al verbetering.
Het is echter wel zo, dat je dochtertje wel heel jong is om nu al blaasontsteking te kunnen krijgen. Je zult inderdaad wel naar een kinderarts moeten gaan, en die zal dan waarchijnlijk willen onderzoeken of er een reflux is tussen haar blaas en nieren.
Mijn dochtertje heeft dit ook gehad toen ze 2 maanden was, en het is wel wat een naar onderzoek, maar dan weet je tenminste zeker of er wel of niet iets aan de hand is met haar urinewegen.
Mijn dochtertje heeft een cysteniertje, en die wordt uiteraard scherp in de gaten gehouden zodra ze iets aan haar urinewegen heeft. Zij heeft dus een blaasontsteking gehad toen ze 1 jaar was, maar gelukkig waren we er op tijd bij en heeft het verder geen schade aangericht aan haar andere niertje.

Het is niet echt opbeurend om dit te lezen en dat begrijp ik heel goed, maar een blaasontsteking is dus toch iets om nader te laten onderzoeken. Gelukkig is het meestal heel onschuldig en komt het door bijvoorbeeld bacteriën uit haar ontlasting die binnengedrongen zijn in haar urinebuis. Dus het is erg belangrijk om het altijd goed schoon te maken na het poepen, en van voor naar achteren te vegen.

Ik wens je heel veel beterschap met je meisje, en laat nog es weten als je zin hebt, hoe het gegaan is bij de kinderarts.

Groetjes Fiona (mem van Tanisha 21 mnd)



 
Geen idee of   het zo hoort om een berichtje naar je terug te sturen haha!
Maar in ieder geval bedankt voor je bericht. 9 maart moeten we naar de kinderarts dus ik laat je dan even weten hoe het is gegaan.

Groetjes Anja (mama van Moraya 5mnd)
 
Mijn moeder had toevallig een tv programma gezien dat ging over blaasontsteking daar vertelden ze dat het eigenlijk veel voorkomt bij baby's en kleine kinderen. Waarschijnlijk doordat bacterieën uit de ontlasting de urinebuis binnen dringen, dus inderdaad altijd goed schoonmaken en van voor naar achteren maar ook op tijd luier verwisselen en niet in een poepluier rond laten lopen of laten liggen.

Sterkte, hopelijk is je dochter er snel weer over heen.

groetjes Renée
 
Hoi,

Blaasontsteking bij kinderen onder de 5 jaar is niet veel voorkomend! Maar heel zeldzaam! En het is niet opbeurend helaas maar bereid je maar voor op een baterij van vervelende onderzoeken! In 80% van de gevallen is een aangeboren afwijking de oorzaak en dat kan van alles zijn.
Helaas heb ik ervaring en mijn zoontje heeft al veel onderzoeken gehad en moet binnenkort voor een kijkoperatie omdat ze niet achter de oorzaak kunnen komen terwijl hij iedere keer als hij stopt met antibiotica weer een blaasontsteking krijgt.

Ik hoop dat ze de oorzaak bij jou dochter snel kunnen achterhalen! Gelukkig is het wel zo dat de meeste oplossingen aanwezig zijn!

groetjes bianca
 
Hoi Anja,

Hoe is het met Moraya (prachtige naam...)? Ze is vast al weer beter. Ben je al iets meer te weten gekomen, donderdag bij de kinderarts? Hopelijk was het gewoon een samenloop van omstandigheden, en is ze daardoor besmet met de bacterie die een blaasonsteking veroorzaakt.

Liefs Fiona
 
bij meisje komt veel vaker blaasontsteking voor dan bij jongetjes.
bij meisjes is de urinebuis korter naar de blaas  dan van een jongetje.
daarom is de ontsteking ook sneller in de blaas.
daarom is het bij jongetjes ook zeldzamer denk ik dan bij meisjes.
 
Terug
Bovenaan