Blauwe "schoen-hoesjes" op KDV

Kian gaat sinds kort naar het kdv. Nu hebben ze sinds deze week weer wat nieuws.
Als je binnenkomt moet je van die blauwe plastic hoesjes om je schoenen doen. Dat is voor de hygiene van de kleintjes.
Ik vind het echt onzin. Iedere dag stofzuigen en dwijlen ze. De allerkleinsten leggen ze toch niet op de grond, en dan liggen er zelfs nog matten voor de baby's. En de peuters mogen gewoon met hun schoenen naar binnen! Wat is het verschil met mijn schoenzool en die van Kian? (behalve de maat.....) Beetje weerstand opbouwen hoor!
Ze doen dat omdat een aantal ouders een opmerking daarover gemaakt hadden dat ze dat niet fris vonden ... doen ze thuis ook van die plastic dingen over hun schoenen als ze binnenkomen?

Is dit bij andere kdv-en ook zo en ben ik dus een zeikerd, of snappen jullie dat ik het een beetje overdreven vind?

Liefs Nelleke

Hoi,

Nou ik vind het wel wat overdreven hoor. Bij ons doen ze dat in ieder geval niet. Met die sneeuw en nattigheid van laatst hadden ze een extra handdoek bij de deur gelegd om even extra je voeten te vegen. En als er wat vuil op de grond lag werd dat gewoon ff weggepoetst. Idd een beetje weerstand opbouwen mag wel hoor. Ik vind je geen zeur hoor. Ik zou er ook raar van staan te kijken als ze dat bij ons deden.

Gr. Natasja mv Jamie

Hoi,

Nou dat gaat wel wat ver. Hier moeten de kids wel hun schoenen uit en slofjes of zo aan. Maar als je ze haalt en je doet de schoenen binnen aan is het geen probleem. Soms wordt eht wel een smeerboel als er veel ouders heen en weer lopen, maar ja ik ga toch echt niet iedere keer die blauwe dingen aan doen en gelukkig hoeft dat hier ook (nog) niet. Maar het zal me niets verbazen als het over een tijd ook moet!

Thuis doe ik ook nooit mijn schoenen uit bij de deur, dan blijf ik bezig met ze aan en uit trekken.

Groetjes Nanda

Hoi Nelleke,
Mijn reactie was gelijk aan die van jou, toen ze die blauwe dingen hier een tijdje geleden op het kdv hebben ingevoerd. Nu moet ik zeggen dat ze er wel consequent in zijn. De (grotere) kinderen krijgen sloffen aan binnen, de leidsters hebben ook speciale schoenen aan die ze alleen binnen dragen en  alle ouders en broertjes en zusjes moeten die blauwe dingen aan. De kruipende kleintjes gaan ook gewoon door de hele ruimte over de vloer, dus niet op matten of zo. Het is wel frisser voor ze denk ik, maar stiekem vind ik het nog steeds wel wat overdreven hoor. Toch is het een kleine moeite om die blauwe krengen aan te trekken, dus vooruit.
Groetjes Laura

Ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee,.. er is toch een hoop verloop van binnen naar buiten, en dat is toch net iets meer en vaker dan bij je thuis. Maar als het niet is lig ik er ook niet zo wakker van..

Ons KDV gaat over 1,5 maand verhuizen naar een nieuw pand en daar werden ook enquete formulieren voor verspreid. Wat vind je belangrijk en wat moet anders..

Ik ben wel van mening dat de kids allemaal lekker de schoenen uit moeten doen en de slofjes aan.. Zit een stuk comfortabeler/huislijker en met in die zandbak etc spelen buiten   in de middag loopt je met 10 kids toch behoorlijk wat naar binnen.

Nu zit Kay dan ook in een verticale groep, dus baby en peuter bij elkaar. Misschien dat dat weer iets anders is als dat de groepen gescheiden zijn.

Hoe dan ook, of ik nu van die dingen even om mn schoenen moet doen of niet... Whatever!

Maaaaaar,.. als Kay nog had gekropen had ik een klein beetje zuivere vloer wel kunnen waarderen in deze tijd van het jaar!!!!!

Esmé mv Kay en ???

Hoi Nelleke

Ik ben wel een voorstander van die dingen eigenlijk. Wat ik wel gek vind is dat de peuters hun schoenen niet uit hoeven te doen, dan hebben die blauwe sloffen niet zoveel zin natuurlijk....

Hier lopen alle kindjes met slofjes aan, ze spelen op de grond, er ligt speelgoed etcetc. Een beetje weerstand opbouwen is natuurlijk prima, maar dat hoeft wat mj betreft niet van de grond van het kdv te komen.

En op een babygroep, waar volop gekropen wordt vind ik het een must, je moet er toch niet aan denken dat je kind de hele dag over een vloer vol 'buiten' kruipt? Daar let je thuis ook op denk ik.

Op het kdv van Sophie zijn ze hier erg consequent in en zéker met dit weer kan ik datr wel waarderen.

Maar ja, als de kinderen zelf de schoentjes niet uit hoeven doen, heeft het volgens mij niet zo heel veel zin natuurlijk.....

Groetjes
Susan

ps Hoe vind Kian het eigenlijk op het kdv?

ja, dan moeten ze het wel consequent doen...

Bij onze crèche liggen alleen bij de babygroepen slofjes omdat daar wel over de vloer gekropen wordt. Ik was er toen wel voorstander van maar heb me zinloos druk gemaakt om ouders die dan zomers de schoenen uit deden en op hun bloten voeten naar binnen liepen, blehhhhhhh. Dat vond ik erger dan schoenzolen, haha. Volgens mij bouw je geen weerstand van de vloer op hoor...

Hoi,
Op het kinderdagverblijf van Skip en Bo moet dit ook! Zij zitten in een verticale groep en daar kruipen baby's en peuters wel gewoon over de grond..... en als je ziet wie er allemaal in en uit lopen.... zeker met slecht weer, loop je toch een hoop mee naar binnen.
De kinderen zelf mogen ook hun 'buitenschoenen' binnen niet aan, zij doen hun schoenen uit, of doen slofjes aan.
Ik breng de kinderen eigenlijk nooit weg, dat doet mijn vriend altijd, maar toen ik het eens moest toen ik hoogzwanger was van Bo, vervloekte ik die slofjes wel eens ja hahahaha.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Terug
Bovenaan