Blauwe "schoen-hoesjes" op KDV

Hoi Nelleke,

Op het kdv waar ik gewerkt heb, hadden ze die niet, maar ik ken ze wel van andere vestigingen.
In het begin dacht ik ook, wat overdreven, maar toch vind ik het niet fris als je ziet wat er in en uit loopt idd veel meer als thuis.
Zeker in de winter...

Bij ons vroegen we de ouders wel om slofjes mee te geven.
Ondanks dat er elke dag werd gestofzuigd en gedwijld door een bedrijf, bleef de grond viezig. Als baby's kropen, was aan het eind van de dag hun kleding heel smoezelig.
Weet ook niet waar het aan lag...we hadden net een nieuw pand...de vloer gaf gewoon af ofzo. En ja...baby's blijven niet altijd op een mat liggen en stoppen echt elk pluisje, stukje blad in hun mond en er komt weleens iets mee naar binnen wat je niet snel ziet.
Niet dat het heel erg is, maar een frissen en zo schoon mogelijke vloer is wel lekker.

Enne...in de zomer mochten wij geen open schoenen dragen, vanwege hygiene...dus geen slippers!!

Tja...er zijn zoveel regeltjes op een kdv, soms om moe van te worden, maar ook wel weer begrijpelijk. Als je er werkt heb je er vaak meer last van als ouders die hun kind brengen. Ze proberen het toch allemaal zo goed mogelijk te doen voor de/ onze kids!!

Groetjes, Marianne

Bij ons hebben ze ze ook. En de andere kdv's waar we waren wezen kijken, hadden ze ook. Ik dacht dus dat alle kdv's ze hadden.

Ik vind het geen overbodige luxe. Er wordt wat in- en uit gesjouwd op zo'n kdv. Bij ons trek je de smurfevoetjes (het kdv heet De Grote Smurf) in het halletje aan. Daar gaan ook de kinderschoentjes uit. Alleen met evenementen zoals Sinterklaas en de nieuwjaarsborrel hoeven ze niet aan, maar dan kruipen er ook geen baby's over de grond.

Wij hebben ook verticale groepen waar alles en iedereen op de grond speelt. Ik vind het heel normaal dat je daar rekening mee houdt. Thuis trek ik als ik binnen kom ook direct mijn jas én schoenen uit. In huis loop ik op sloffen. Het is bij mij echt niet steriel hoor, maar wat niet vies is geworden hoef je ook niet schoon te maken.

En wat betreft weerstand opbouwen...heeft bij jullie op het kdv niemand een snotneus?

Groetjes,
Ellen mv Julian

O ja, snotneuzen zat! Kian neemt iedere week een nieuw virus mee naar huis! Super gezellig hier!
Maar dat was niet zozeer de weerstand die ik bedoelde. Ik bedoel het meer in de vergelijking dat mensen in Afrika uit de sloot drinken en er bij wijze van spreken niets van hebben, en als wij ruiken aan dat water dan hebben we al de meest enge aandoeningen opgelopen. Dat komt omdat ons lichaam dat niet gewend is. We zijn 'te schoon'. En hoe schoner je een kind opvoed, hoe sneller het zal reageren op minder schone dingen.
Maaaaaaar voordat er misschien moeders gaan stijgeren nadat ik dit gezegd heb ... bij mij is het dan niet steriel, maar ik hou ook niet van vieze zooi hoor! Het is meer dat ik niet iedere dag sta te poetsen en boenen om te voorkomen dat m'n kind vieze knietjes krijgt.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er al minder negatief tegenover sta als vanmorgen. Ik snap het ook wel. Alleen heeft het volgens mij niet zo heel veel zin als de kinderen wel met de schoenen naar binnen banjeren. Maar goed. Daar gingen ze nog iets op verzinnen geloof ik. Ik zie het wel.
Tot die tijd trippelt nelleke met haar mooie hoge hakjes in 'smurfen-slofjes' rond....

Bedankt voor jullie reakties!
NElleke

Whaaahaha!
Dan hoop ik maar dat ik geen nieuwe mensen ontmoet dan. Want de mensen die mij kennen weten dat dat best 's een keer zou kunnen gebeuren, en die staan niet zo snel meer te kijken van rare acties van mij!

Terug
Bovenaan