Blehh, word hier zo onzeker van....

A

Anoniem

Guest

Ben nog steeds niet weer ongesteld geworden, na mijn 3e miskraam op 13 april....

Bijna 6 weken geleden dus...
Na mijn 2 vorige miskramen was ik beide keren, keurig na een maand weer ongesteld.
Toen was ik zelfs beide keren veel langer zwanger en de laatste keer  kreeg ik bloedverlies (zo'n 5 dagen lang)  met  4 w/4d zwangerschap.
Zou dus denken dat ik daarom al helemaal allang weer ongesteld had moeten worden toch.....
Omdat  de ongesteldheid vorige week uitbleef heb ik nog eens een test gedaan, die geeft nog steeds zwanger aan.

Vanwege mijn onzekerheid heb ik net mijn verloskundige maar weer eens gebeld.
Zij zegt dat het best zo kan zijn dat ik toevallig al weer zwanger ben (al lijkt me dat erg onwaarschijnlijk aangezien we door  een nare periode  maar 1 keer sex gehad hebben, dat moet wel heel toevallig geweest dan.)
Of dat ik toch nog steeds zwanger ben.......
Zij denkt namelijk dat ik anders vorige week geen positieve test meer had gehad....... (al lees ik op internet dat je na een miskraam nog wel 8 weken positief kunt testen...)
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de ongesteldheid dit keer helaas pas  veel later op gang komt....

Wel denk ik soms, dat mijn borsten wat anders zijn en denk ik vooral 's avonds steeds dat mijn buik opgezetter is.....maar dan denk ik weer dat dat komt doordat we de laatste weken zo veel gesnaaid hebben.....
Verder heb ik  met mijn  enige goede zwangerschap nauwelijks kwaaltjes gehad, dus dat ik dat nu ook nauwelijks heb zegt dus ook maar weinig bij mij.

Aan de ene kant denk ik, laat me aub snel ongesteld worden!
Maar aan de andere kant hoop ik stiekem dat ik misschien toch nog wel zwanger ben....

Omdat ik toch voor volgende week woensdag mijn eerste afspraak heb staan bij de gyneacoloog, zei mijn verloskundige dat ik beter nog even kan afwachten tot die afspraak.
Dan kan ik evt. ook gelijk een echo krijgen.
Dus nog een week in spanning.....

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Groetjes Jaikke

jeetje jaikke, wat erg voor jullie... 3 miskramen!
en dan nu die onzekerheid of je misschien toch weer/nog zwanger bent....
heel veel succes meid en zal voor je duimen!

Jeetje wat een verhaal zeg!
3 miskramen en dan nu weer deze onzekerheid!
Ik snap inderdaad dat je even niet meer weet wat je moet geloven.
Of je nou zwanger bent of toch niet?
Nou ik hoop dat je des ondanks toch zwanger bent, en dat het deze keer wel goed zal gaan! En dat je er fijn van kunt gaan genieten!
Succes meid!

Liefs, Maaike.

Hoi Jaikke,

Vreselijk die onzekerheid. Het is inderdaad zo dat je na een miskraam nog enkele weken positief kunt testen, dus die posi test die je nu hebt zegt helaas niet zoveel. Het kan echter wel dat je toevallig toch op het juiste moment geklust hebt net voor je ei-sprong en dus weer opnieuw zwanger bent. ik hoop het zo voor je!
Helaas kan niemand er uitsluitse over geven en zul je "gewoon" moeten afwachten tot je afspraak bij de gyn. We duimen voor je dat je toch weer zwanger bent!!!!

groetjes,
Dion

Hoi Jaikke,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, maar wil toch graag reageren op jouw verhaal. Allereerst wat verschrikkelijk dat je al 3 miskramen hebt gehad. Ik heb zelf 2 miskramen achter elkaar gehad en gaat niet in je koude kleren zitten. Veel verdriet maar daarna die onzekerheid!!
Mijn verloskundige heeft me een week na de miskraam terug laten komen voor een nieuwe test. Volgens haar moest deze negatief zijn, anders zou er nog iets zitten van het vruchtje of zou ik nog zwanger zijn. Bij mij was de test na een week negatief. Ik lees dat het bij jou al 6 weken geleden is en nog steeds een positieve test. Ben toch wel benieuwd hoe dat komt.
Ook al ken ik je niet, ik leef met je mee! Ik hoop voor je dat er snel weer een klein wondertje in je mag groeien.
Sterkte en succes!!

groetjes Sonja

Hoi,

Het vervelende is dus dat ik  geen na-controle gehad....lees nu dat veel vrouwen dat wel krijgen na miskramen...
Het bloeden stopte gewoon na zo'n 5 dagen, ze zeggen  toch dat als het bloeden stopt dat je er van uit kunt gaan dat alles schoon is....
En ik heb dus ook niet om een echo gevraagd...en dat werd ook niet voorgesteld...
Heb ik na de andere miskramen ook niet gehad, zal dan toch overal wel anders gaan.

Het leek op een ongesteldheid. Veel minder bloedverlies als dat ik bij de 1e 2 miskramen had. Nu ook helemaal geen stolsels ofzo.
Maar ik was natuurlijk nog maar 4w/4d...

Ik vroeg aan de verloskundige of ik dan wel gelijk een echo krijg als ik op gesprek ga bij de gynaecoloog. Omdat het eigenlijk een eerste gesprek is voor verdere onderzoeken. Ze zei van wel, dus ik neem aan dat we woensdag horen hoe het er voor staat.....

Dus nog een weekje geduld...

Bedankt nog voor jullie reacties!

Gr Jaikke

Kon het niet laten om vanmorgen nog weer eens een zw.test de kopen.
Dit keer maar de goedkoopste gedaan, haha, ja je blijft aan de gang zo.
En net als vorige week woensdag nog steeds een positieve test.....
Was het nou al maar volgende week woensdag........

Sorry voor mijn taalgebruik maar wat klote dat je nu in deze onzekerheid moet leven ...
Is het niet mogelijk dat je eerder daar terecht kunt? Want kan mij voorstellen dat je nu ook niet zo goed weet wat je nu moet.
In ieder geval ik hoop het beste voor je! En zal zeker voor je duimen volgende week woensdag.

Terug
Bovenaan