blijf zo moe; waarom zo vaak 's nachts???

quote: Karin-28 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2006 14:24:47'));

Ik ben sinds de bevalling nog niet uitgerust geweest, mede ook door een te snel werkende schildklier.
Maar nou komt mn zoontje van 4,5 maand de hele nacht door voor voeding. Vannacht kwam hij om 01.00 uur, om 2.30 uur, om 6.00 uur en toen weer om 8,00 uur. Wij zelf gingen pas om 00.00 uur slapen vanwege visite in de tuin bij de buren waardoor wij de slaap niet konden vatten. Dus tel maar uit hoeveel ik vannacht geslapen heb en ik was al zo moehoe!!!!
Ik vraag me af hoe ik ooit over mn vermoeidheid heen moet komen.
Zijn er nog meer BV-moeders die dit ook hebben?

wat doe je jezelf aan! BV is goed, maar het moet wel leuk blijven hoor. dit houd geen mens vol en het is ook niet normaal als ik het zeggen mag..4,5 maand en end an zo vaak nog s'nachts..
Wat is er mis met Fles voeding? Kan je de laatste voeding niet verangen door flesvoeding, die van mij sliep huppa meteen door en ik kon lekker uitrusten!
Bv is goed voor je kind maar niet ten kostte van jouw hoor..... er worden miljoenen kinderen groot en GEZOND met flesvoeding, je wilt zelf toch ook een leuke tijd hebben of alleen maar moe zijn
Heeft je zoontje een speen?? Want misschien heeft hij alleen maar zuigbehoefte?? Ipv drink behoefte.... ik zou maar eens wat meer aan mezelf gaan denken.
Mijn dochtertje werd mer 30 weken geboren en met een achterstand van 6 weken, na 7 weken stopte mij borstvoeding(kan niet zeggen ze toch, dus wel)Ik was er stuk van.... maar de artsen in   het AMC zeiden..... BV is een Hype...... flesvoeding is net zo goed!!!

succes
 
Hoi,

Ik kan je het boek Lekker slapen, zonder huilen aanraden. Na 4 maand zouden kindjes 5 uur achter elkaar moeten kunnen doorslapen. (dat zegt niet dat ze dat altijd doen). Maar misschien dat je kindje denkt dat hij alleen in slaap kan vallen aan de borst. In dat boek staan heel veel tips om die associatie te verbreken. Zodat ze alleen nog wakker worden als ze echt honger hebben en je niet nodig hebben alleen om in slaap te vallen.
Een van de tips is te proberen je kindje wakker in bed te leggen. eerst bijna-slapend en dan steeds wakkerder, zodat ze dan zelf in slaap leren vallen.
Mijn dochter valt nu wel zelf in slaap 's avonds. Helaas slaapt ze nog niet door maar komt om de 3-4-5 uur. Maar ik vind het al lekker dat ze zelf in slaap kan vallen. Ze is hartstikke actief overdag, dus ik denk dat ze nachtvoeding gewoon nog nodig heeft, dat kan tot 9 maanden.
Flesvoeding hoeft niet te zorgen voor een langere nachtrust, het ligt wel iets zwaarder op de maag, maar daar wennen kindjes ook aan.
En flesvoeding is goed, maar borstvoeding is beter. Borstvoeding heeft levende anti-cellen en dat kan niet in flesvoeding zitten.

Probeer (ondanks de buren) vroeg naar bed te gaan. En als je kan 's morgens wat langer te blijven liggen. En probeer zo snel mogelijk je bed weer in te duiken. Ik lig in 10 minuten weer in bed. En duik direct weer je bed in na de voeding, de loomheidshormonene zorgen dan bij mij dat ik heel snel weer verder slaap.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat wel weer wat beter hoor. Het had echt met de warme nachten te maken. Nu maakt hij wel weer nachten van 5 a 6 uur. Soms komt hij wel wat eerder, een uur of 3 maarja, ik heb ook wel eens dorst midden in de nacht. Hoewel het wordt afgeraden om 's nachts de speen weer te geven ipv te voeden omdat je dan het vraag-en -aanbod verstoort, heeft mijn man dat van de week wel een paar keer gedaan om mij te laten slapen. Lief he?
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze met flesvoeding echt niet perse altijd doorslapen. Na onze vakantie ga ik afbouwen. Niet omdat ik dat wil maar door een lichamelijke behandeling moet ik wel. Dus tot dan zet ik door met BV.

groetjes, karin
 
Terug
Bovenaan