Blijft een ovulatietest altijd positief als je zwanger bent?

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik ben hier nu sinds 1 maandje. Al wel langer bezig maar heb me nog niet voorgesteld. Mijn naam hou ik liever nog anoniem vanwege mogelijk bekende mensen. Ik ben 24 jaar en ik en mijn vriend zijn nu ongeveer 4 maand bezig om zwanger te raken. Ik weet, het gaat bij niet iedereen zo snel. En zwanger raken is een wondertje natuurlijk.</p><p>Ik zie dat veel vrouwen na de eisprong een positieve ovulatietest blijven houden als ze zwanger blijken. Nu was mijn vraag, is dit altijd zo als je zwanger bent, dat een ovulatietest altijd positief reageert? Of kan het ook zo zijn dat je zwanger bent als je ovulatietest negatief word? </p><p> </p><p>Ik hoor graag jullie reacties :) </p><p>Xx</p>
 
Volgens mij blijft ie positief. Maarja hoe lang test je door? Ik had 3x een dikke steep op de ovutest en toen dacht ik: laat ik dan een zwangerschapstest doen, die postief bleek. Geen reden dus om verder te testen. Maar logica is denk ik dat die donker zou blijven. Anyway: een positieve ovutest zal ook leiden tot een positieve zw.test. zijn ovu en zw negatief, dan betekent dat m.i. niet zwanger.
 
Een ovulatietest wordt weer positief als je zwanger bent, maar tussen eisprong en innesteling in is hij gewoon negatief! Zo'n test reageert tenslotte op bepaalde hormonen, die je alleen aanmaakt vlak voor je eisprong, of (een ander hormoon dat er veel op lijkt) als de bevruchte eicel innestelt en gaat groeien.

Als je dus weet dat je echt je ovulatie meet, zou je test eerst een dag of 10-14 negatief moeten zijn. Als je twijfelt, en je test meerdere dagen achter elkaar positief, dan heb je kans dat je geen eisprong meet, maar een zwangerschap!
 
@StephW ja is ook zo. Na mijn positieve ovulatietest heb ik nog 3 dagen door getest. Bleef elke keer donker of net ietjes lichter. Op de 3e dag werd ie pas echt licht. Ik weet het, je moet een ovulatietest niet gebruiken als zw test maar ik heb het een en ander aan kwaaltjes. Ik zit vandaag 8 dpo dus dacht laat ik een ovu test doen om eens te kijken, maarja negatief dus. Of kan het zijn dat mocht ik bevrucht zijn, je op 8 dpo ook een innesteling kan hebben? De reden dat ik geen zw test heb gedaan is dat ik niet teleurgesteld wil worden door een negatieve uitslag en het is wss nog te vroeg. Bij het doen van een ovu test komt de 'klap' van een negatieve uitslag toch minder hard aan..  dusja vandaar mijn vraag ?
 
@Klijn hoe bedoel je, als je dus weet dat je echt je ovulatie meet, zou je test eerst een dag of 10-14 negatief moeten zijn? Wil je daarmee zeggen dat het, mocht het een zw zijn dat je na die 14 nog een positieve ovu kunt hebben? Wat dan reageert op zw natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan