Blijft een ovulatietest altijd positief als je zwanger bent?

De ovulatietest reageert op een hormoon. LH normaliter, en HCG als dit aanwezig is. Je lichaam maakt een LH piek aan voor je eisprong, dus positieve test. Daarna is er geen hoge hoeveelheid LH meer, en ook nog geen HCG. HCG wordt pas aangemaakt na je innesteling.
Dat bedoelt ze.

Dus zodra je LH piek is geweest, en er nog geen innesteling heeft plaatsgevonden waardoor HCG ontstaat, is er geen hormoon waar de test op kan reageren. De test is dan dus circa 10 dagen negatief, voor hij weer positief kan worden bij een zwangerschap.
 
Aha, nou is ie duidelijk ? bedankt voor je reactie. Ik wacht nog maar even af, tot ik kan testen. Wanneer zou dat kunnen denk je? Ik zit nu 9 dpo. Normaal gesproken 14 dpo ook NOD. Heb nu niet zoveel kwaaltjes als gisteren, alleen licht zeurend gevoel linksonder in m'n buik en iets meer afscheiding dan normaal maar heb ik altijd wel voor ik ongesteld moet worden. Oh en trouwens, alleen mijn rechter borst doet ontiegelijk veel pijn aan de zijkant en ze zijn beide gegroeid. Zou dat wat kunnen betekenen? Ik hoop het. Laat ik maar afwachten haha
 
Voor mij werd hij weer negatief en daarna, iedere dag een donkere streepje.
Paar dag voor een positieve zwangerschapstest was de test helemaal positief!
 
 
 
Terug
Bovenaan