Blijven overgeven

Ik ben 11 weken zwanger...
Eigenlijk geef ik al 10 weken over maar eerder af en toe. Ondertussen al een weekje constant... En bij alles wat ik eet... Ik blijf misselijk de hele dag door en voel me er zeer uitgeput door maar het zorgt ook dat ik me opsluit en veel thuis blijf... Tips?
 
Jeetje wat vervelend, kan me voorstellen dat het je enorm uitput en misschien ook een beetje moedeloos maakt. Zelf heb ik er gelukkig niet zo veel last van als jij, maar ik merk wel dat ik vooral in de ochtend niet alles kan verdragen. Bij mij vallen de luchtige crackers (Cracotte, maar dan eigen merk) met een plakje kaas wel goed. Vloeibaar in ieder geval niet. Ik weet niet wat je allemaal al wel en niet geprobeerd hebt, maar een stukje (pure) chocolade, een kopje bouillon en heet water met een plakje verse gember of gembersnoepjes oid zouden ook kunnen helpen. Verder helpt het bij mij om te gaan liggen wanneer ik misselijk ben, als ik sta is het in ieder geval erger is mijn ervaring. Ik kan me voorstellen dat je liever thuis blijft als je je niet goed voelt, al kan een wandeling (frisse lucht voornamelijk) ook helpen. Je zou dan een stevige plastic tas oid in je handtas kunnen meenemen. Ik doe dat zelf ook voor het geval ik plotseling misselijk word en denk te moeten overgeven. Dat geeft dan toch een zekerder gevoel, zodat mocht je niet bij een toilet in de buurt zijn, je toch een plan B hebt zegmaar ?
 
Van chocolade en pepermunt werd ik misselijk. Van yoghurt sloeg ik de misselijkheid over, maar ging wel een uur later spugen.
Cola ( met mate) helpt.
 
Jeetje pittig :( Is er een achterliggende reden? Want ik begrijp dat je al overgaf voordat je zwanger was dus misschien is er meer aan de hand? Je bent 11 weken zwanger, maar 2 weken krijg je er gratis bij dus 9 weken geleden was de bevruchting pas en pas een tijdje daarna maak je HCG aan wat voor misselijkheid kan zorgen.

Belangrijkste is dat je niet uitdroogd, lukt drinken wel?
 
zelf ben ik tot 16 weken erg misselijk geweest. Wat bij mij hielp was waterijs (life saver!), gembershotjes gelijk nemen sochtends, tarwe koekjes, niet te snel een glas water drinken maar langzaam.. tis rot en hopelijk ben je er gauw vanaf!
 
Even huisarts bellen dan krijg je zetpilletjes tegen misselijkheid helpen echt ik heb zw ook gehad nu inmiddels 20 weken zwanger en helpen nogsteeds ideale uitvinding
 
Net bij de gyneacoloog geweest en idd niet helemaal oké ... Geen idee of het iets te maken heeft met de misselijkheid maar nekplooitje is te dik en er volgen verdere onderzoeken... Spannende tijden hier efkes ...
 
Terug
Bovenaan