Blijven twijfelen over derde kindje

Hallo,
Het lijkt wel of ik mijn verhaal lees, want ik heb precies dezelfde twijfels.
Ik heb een jongen van 6 en een meisje van bijna 3 en toch al vanaf dat de jongste geboren is verlang ik naar een derde. Wij komen allebei uit een gezin van 3 kinderen en dat voelt voor mij compleet.
Aan de andere kant hebben wij het erg druk met deze twee, de oudste is best een moeilijk en heel druk kind, met hem hebben we al heel wat achter de rug en de jongste is juist erg gemakkelijk.
Mijn man twijfelt zelf ook heel erg maar hij heeft het er niet over. Hij staat er heel dubbel in, net als ik. Hij zegt het met twee kids ook goed te vinden en is volgens mij bang dat een derde kind ook weer zo moeilijk zal worden of niet gezond zal zijn.
Ik denk er dus al een hele tijd over en zet steeds de voordelen en nadelen op een rijtje.
Een keuze kan ik niet maken omdat de vrijheid ook erg lonkt. Als de jongste straks naar school gaat heb ik weer wat rust en tijd voor mezelf, ook erg welkom.
Ik weet het echt niet, ik had mijn ultimatum gesteld op juli 2012, dan zou ik stoppen met de pil of juist helemaal niet meer stoppen maar ik kan de knoop niet doorhakken.
Ik wordt ook 35 jaar en ben bang dat drie kinderen juist nét een teveel is. Ook financieel.
pffff ik wou soms dat de keuze voor mij wordt gemaakt.

Even benieuwd: is iemand van jullie al zwanger van de derde? Of wie heeft besloten om er vanaf te zien.
Wij hebben een klein gokje gewaagd dus wie weet. Maar onzekerheden zijn er nog steeds, zowel bij mijn man als bij mij.
Hoop te horen hoe het jullie vergaat....

Hallo wauw... Zit nu met mijn mannen (man en 2 zoons van 6 en 7) tv te kijken en ben een beetje aan Googlen bevallingsverhalen kinderwens etc en kwam zo op deze site terecht.  Nooit ingelogd maar kan het amper geloven.  Precies wat ik denk. Ik heb niet echt kinderen gewild mijn man wel. De eerste was gepland maar 2e niet en was best snel na de eerste. Na de 2e wilde ik ineens wel 5 kinderen. Mijn man heeft jaren gezegd 2 is genoeg. Maar sinds een paar maanden lijkt het hem ook wel leuk nog een kleintje erbij. En de jongens hebben het nergens anders over. En nu ineens twijfel ik. Want het is ook wel goed zo. 2 gezonde heerlijke en makkelijke  jongens, die al redelijk zelfstandig zijn. En dan helemaal opnieuw beginnen. En de ruimte. En wat als het niet helemaal goed gaat? Of wordt het zwaar of complicaties? Wat doen we dan het gezin aan? Ben ook net over de 30 hmm. Maar ooohw wat kriebelt het.

Spiraal moest in het voorjaar eruit. Heb toch maar geen nieuwe laten plaatsen en ben nu aan de pil want stel dat we toch willen.

Ik lees dat sommigen van jullie hebben doorgezet? Deel aub! Hoe is het?

Een nieuws gierige twijfelaar

Hi! Ik ben twee wel benieuwd of jullie uiteindelijk voor een 3e zijn gegaan! En hoe het bevalt :)

Hier een zoon van 12 en een zoon van 9 en 15.3 zwanger vann no 3! Bewust lang ertussen want dan slapen ze goed, zijn erg zelfstandig en dus straks ook veeel tijd voor de baby. Ook maken ze het zeeeeer bewust mee deze zw wat ook erg bijzonder is!!! Ik zeg doen echt het is (tot nu toe) een verrijking vind ik nu al haha en t kind is er nog niet eens.... haha

hallo,

ik lees jullie verhalen en herken ook mijn eigen erin. ik ben 35 jaar en heb 2 dochters van 12 en 8 . mijn man heeft altijd gevraagd achter een 3de kind maar ik heb het altijd tegen gehouden, ik vond het te veel enzo. nu de laatste maanden begint seirus te kribbelen bij mij. we wonen nu in een wijk met jonge koppels met jonge kinderen en ook baby's en die baby goesting komt weer naar boven. maar ik vindt mijn eigen soms te oud , en de leeftijd verschil tussen de kinderen gaat heel groot zijn . pppffff ik weet het echt niet meer , ik sta op en wil het en de andere dag zeg ik neen toch niet . zo moelijk  . ook iem anders in mijn positie ? 
liefs ,

Opstaan en ja denken, gaan slapen en denken 'het zou zo dom zijn...' twee kindjes die zichzelf kunnen redden (10 en 6) en dan nog een baby.... zelf 35 en blijf twijfelen.. financieel, opvang, het opnieuw beginnen... het 'nu of nooit' gevoel... volgende week moet nieuwe spiraal erin.. kga sws huilen.. 

Ik zei altijd tot mijn 35e kan er een derde komen, daarna laat ik mij steriliseren. Nu ben ik 37 en heb een mannetje van bijna een half jaar. Het bleef toch knagen. Nu wilde ik bij de keizersnede meteen gesteriliseerd worden, alleen lukte dit toen niet door verklevingen. Ik kan je zeggen dat ik daarna opeens aan een 4e zat te denken. Gelukkig heeft de gynaecoloog mij al ingepland voor de sterilisatie, dus ik laat het ook echt doen. Financieel ga ik een 4e niet trekken, dus mijn “grote” gezin komt er niet. Al is 3 ook al heerlijk. 

Terug
Bovenaan