Bloed help

Hallo dames,
Ik heb nu 4 weken en een aantal dagen. Ik heb ook al een lichte spotting gehad, nu maak ik mij best zorgen. Ik heb de verloskundige gebeld en zij zegt indd ook afwachten, omdat het in deze tijd van de zwangerschap nog zo pril is. Anderzijds zegt ze ook dat als het niet helderrood is en niet heel veel dat ik mij niet teveel zorgen hoef te maken. Dit gebeurd wel vaker in de eerste weken van de zwangerschap, ook omdat je baarmoedermond beter doorbloedt is en gevoeliger voor een kleine bloeding.. Ik ben benieuwd. Ik hoop met heel mijn hart dat het goed blijft gaan en het is ook lastig dat je het verder nog met niemand kan delen.. ik en mijn vriend willen het graag nog geheim houden... 
Ik hoor graag naar jullie ervaringen.. 
Liefs,
van mij 

Ik heb 1x bruin bloedverlies gehad en 1x helderrood bloedverlies. Mijn 2,5 week oude wondertje ligt nu tegen mij aan te slapen. 
Het kan dus 2 kanten op. Het kan een beginnende miskraam zijn, maar het kan ook zeker een late innesteling of gesprongen adertje zijn. Bij mij was het een gesprongen adertje. Zekerheid kan ik, en de rest, jou niet geven, maar weet in ieder geval dat het vaak ook onschuldig is! Maar die onzekerheid is vreselijk, dat herinner ik me nog goed! 

Bedankt voor je reactie Silvia,
Ja het is vreselijk die onzekerheid, ik heb pas 3 april mijn eerste echo (vitaliteitsecho).. dus dat duurt nog even en daarna 15 april (termijnecho) Ik ga eerst een maand naar amerika, dus ga daar genieten en wanneer het een miskraam zou zijn, kan ik er toch niet veel aan veranderen.. dan komt het toch wel.. maar ik hoop het echt niet.. Ik ben blij dat ik hier met iemand kan praten erover. 

Ik heb 2 miskramen gehad. Eentje bij 4,5 week (andere 11). Dit begon met bruin bloed en toen helder rood bloed bij het afvegen.
De ochtend erna werd ik ongesteld.

Heb al vaak bloedverlies gehad. 3 van de 5 zwangerschappen zijn geindigd in een miskraam. 1 in een gezonde zoon en nu ben ik alweer 24 zwanger.
Deze zwangerschap (net zoals die van mijn zoon) wekelijks helderrood bloedverlies, soms echt heel heftig met buikkrampen enz erbij en toch gaat het nog steeds goed. (nu ben ik al 10 weken bloedingvrij)
Je kan spijtig genoeg niet meer doen als afwachten en afwachten ...
En best geen zware dingen heffen. Als het een hematoom in je baarmoeder is dan kan een hevige bloeding ervoor zorgen dat de vruchtzak beschadigd raakt. Zware dingen heffen zijn dus uit den boze als je bloed begint te verliezen.
Ik duim voor jullie mee!

Ik had afgelopen maandag een positieve test in mijn handen. Dinsdag had ik ook een bloeding. Helder rood en menstruatieachtige krampen. Gelukkig was het niet meer dan 1 maandverband en was het de volgende dag over. De vk zei idd ook afwachten. Ik heb 25 maart pas de eerste echo dus vind het wel spannend. Maar ik ga er vanuit dat het niets ernstigs was omdat het maar eenmalig was. 

Terug
Bovenaan