Bloedarmoede

Hey meiden,

Ben vanmiddag bij de huisarts geweest omdat ik me heel slecht voel.
Ben vorige week vrijdag bijna flauwgevallen bij de fysiotherapeut die haalde er meteen een dokter bij en wilde dat ik mijn bloed liet nakijken.
Dus gister bloed laten afnemen en de uitslag was net binnen.
Ik heb zware bloedarmoede normaal moet het ijzer bij een zwangere vrouw op 6,5 zitten en ik zit op 5,5.
Daarom voel ik me zo duizelig gister viel ik ook weer bijna flauw......
Ik vind dat zo eng vooral met Nynke.
Ik krijg morgen de ijzertabletten dus ik hoop dat het dan stukken beter gaat..

Zit lekker mee allemaal zeg haha!!

liefs Stefanie

he jeetje zeg.
kan er ook nog wel bij!!!
maar goed, die tabletten gaan als t goed is wel helpen.

ik heb t in t begin van mn zwangerschap gehad.
geen bloedarmoede, maar wel heel vaak flauw vallen.
durfde de deur niet meer uit met nathalia.
want stel dat ik zou flauwvallen, wie let er dan op nathalia?
gelukkig weet ik mn eigen lichaam onder controlle te houden. voel het ook altijd aan als ik ga flauwvallen, maar vond het gewoon eng om de deur uit te gaan, met nathalia alleen.
was afhankelijk van mn vriend en vriendinnen/familie.
elke keer als er iemand op visite kwam, gingen we een rondje lopen.

nou meid, doe rustig aan, en hopelijk werken de tabletten snel!
en anders... weet je wat je moet doen he :)
zie hyves :p

liefs, do

heej meid,

wat vervelend zeg... snap dat je het eng vind, als je onderuit gaat en nynke loopt dan alleen in huis brrr

Ik hoop dat je ijzertabletten goed helpen, maar zou als advies geven; eet veel spinazie, rode bietjes, appelstroop..., dit helpt heel goed, verder heb je roosvicee ferro dit is ook ijzerverijkt, en kan je misschien anders nog gewone 'drankje' van de apotheek wat een ijzerdrankje is, zou niet weten hoe dat heet.

Veel succes ermee,
Liefs Marina

Marina ik denk dat je Floradix bedoeld, heel goed en heel natuurlijk middel om je ijzergehalte op te vijzelen. Sterkte ermee!

Bij mij hielpen ijzertabletten heel goed, toen ik een extreem laag ijzergehalte had tijdens mijn zwangerschap. Ik heb ook nooit last gehad van verstopping ofzo. Ik hoop dat je je snel sterker voelt.

Hoi!

Wat vervelend dat je nu dit ook nog krijgt...
Wanneer houdt het op?
Ik ga heel hard voor je duimen dat de pillen snel helpen en inderdaad, net als Marina zegt: veel appelstroop, rode bietjes, bruin brood en groene groenten.
Niet in combi met zuivelproducten binnen 30min. ervoor en erna, dat remt de opname van het ijzer.

Ik heb zelf ook snel last van een laag ijzergehalte en drink regelmatig roosvicee ferro met sinaasappelsap, dan wordt het nog beter opgenomen.

Succes en laat even weten hoe het gaat.

Liefs Monica

Ik had na de bevalling van Laura ijzertekort en heb toen floradix tabletten gehad. Ik ging een punt per week omhoog en had na twee weken weer een normaal ijzergehalte.
Ze smaken vies maar je mag ze heel doorslikken. Ik heb snel last van verstopping maar met deze tabletten niet. De roosvicee ferro heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik heel vies en kreeg ik niet weg...

Terug
Bovenaan