bloeddruk in de laatste weken...

hoi meiden!

ik ben erg benieuwd naar de hoogte van jullie bloeddruk zo tegen het eind van de zwangerschap.

bij mij was het vandaag 135/95. nu hebben we wel even de nodige spanning gehad in het ziekenhuis en nu nog emt het wachten op de uitslag, maar de gyn wilde me nu wel goed in de gaten blijven houden.

is dit echt zo hoog? of hebben jullie ook een flink wat hogere bloeddruk dan normaal?
bij mij was het bij de verloskundige steeds 120/75 en 125/75  (met een uitschieter van 140/80 toen ik prikken moest krijgen)

kom maar op met jullie bloeddrukken!

Hey Carina,

Mijn bloeddruk voor de zwangerschap was 120/70.
Heel erg keurig volgens het boekje dus..

Sinds ik zwanger ben is hij een stuk lager, namelijk 100/50

Nu had ik 2 weken terug ineens erge buikpijn en werd ik helemaal niet goed, bloeddruk was toen ineens 166/100.
Ben dus even in het ziekenhuis geweest.

Nu is hij eigenlijk nog steeds zo rond de 100/50 met soms 110/70.
Best netjes dus..

groetjes
Linda

Hoi Carina,

Las je berichtje: Het gaat met name om de onderdruk, die mag niet te hoog zijn. Alles boven de 90 is volgens mij te hoog. Nu hoeft dat niet meteen een probleem te zijn hoor, maar ze zullen je wel wat extra in de gaten houden...
Stress doet idd je bloeddruk stijgen, dus misschien is ie de volgende keer gewoon weer goed.. Komt vlgs mij wel vaak voor dat je bloeddruk zo op t eind stijgt, j lichaam is ook erg hard aan t werk toch??

Mijn bloeddruk is, zoals ie voor de zwangerschap was: 120/80. Was even wat lager, maar laatste keer was ie weer zo.

Succes en sterkte met de laatste loodjes!!

lfs Mickey, 36 wkn

Hoi,

De mijne was de laatste keer ook hoger dan de voorgaande keren 125/75 en inderdaad werd mij ook gezegd dat de onderdruk belangrijker was dan de bovendruk. En ja bij jou is die hoge bloeddruk ook niet gek na de stress van de afgelopen week hè? Woensdag krijg je de uitslag van de punctie toch? Succes met de laatste spannende dagen wachten!

Alles boven de 140/90 is echt te hoog, idd, waarbij onderdruk meer telt dan bovendruk. Dus ik kan me voorstellen dat gyn bij 95 het goed in de gaten wil houden! Maar ik kan me ook voorstellen dat het (gedeeltelijk) met al die stress van de laatste week te maken heeft, is niet niks wat er met je gebeurd is.

Bij mijn eerste had ik 140/90 op een gegeven moment en moest ook bij gyn op controle blijven. Gelukkig is het nooit hoger geworden en zijn er geen problemen geweest. Bloed en urine bleven keurig en heb ook nooit medicatie ofzo nodig gehad. Ik kon gewoon poliklinisch bevallen en meteen na de bevalling was bloeddruk weer tip top in orde! Het hoeft dus helemaal niet eng te zijn, schijnt vooral bij 1e kindjes wel vaker voor te komen.

Dit keer blijft het prima laag, de vorige meting was 110/70. Zo is het eigenlijk gehele zwangerschap al...

Groetjes, Karin
39 wkn van 2e

ik steek het ook maar op de stress van de afgelopen week.
als het goed is, kan die bloeddruk weer lekker naar beneden na de woensdag!
maar dat zien we donderdag wel....

ik lig nu ook lekker op bed en laat me heerlijk vertroetelen door mijn lief.
bedankt weer voor jullie snelle reacties...

wat zou ik toch zonder het dorum moeten? zou me steeds meer druk gaan maken denk ik.

groetjes Carina

Terug
Bovenaan