bloeddruk in de laatste weken...

Hoi Carina,

Volgens mij is het zo dat als je bloeddruk stijgt in de laatste weken dit een teken is dat de bevalling aanstaande is. Oftewel het hoort erbij. Dit is bij mij 2 keer gebeurd. Ik weet alleen niet of jouw bloeddruk te hoog is. Daar heb ik niet voor gestudeerd, ik ben net als jij leerkracht haha.
Vorige week was mijn bloeddruk  84/62  en morgen mag ik weer voor controle. Ik ben benieuwd. Ik heb een keer een uitschieter gehad; 105/71 met 27 weken. Verder is mijn bloeddruk altijd laag.

Succes met de laatste loodjes!

Groetjes, Sheila (37+6).

Hi, hier ook een standaard lage bloeddruk. Eigenlijk al weken constant 120/60, alleen de laatste keer was ik iets omhoog gegaan 125/65. Niets om me druk over te maken gelukkig.  

hoi carina,mijn bloeddruk is normaal rond de 120/80 alleen vorige keer  was het iets hoger 131/91 daarom kijg ik vrijdag een bloedrukmeting en een hartfilmpje van de baby,maar ik maak me er niet zo druk om,want ik weet dat ik nerveus was en dat we ons verslapen hadden dus dat was vliegen ha ha ha ja en dan stijgt je bloedruk echt wel.goed sucses met de laaste loodjes groetjes patries(38 wk en 3 dagen)

wat ik begrepen heb van de gyn is dat het gezien mijn normale bloeddruk wel wat aan de hoge kant is.
ben dus erg benieuwd naar donderdag.

ik voel me alleen vandaag niet echt lekker. mijn vriend zei net al aan de telefoon dat ik misschien beter morgen even terug kan ipv donderdag. ben heel snel buiten adem en heb een zwaar gevoel in mijn hoofd. blegh!

ook heb ik sterk het gevoel dat de baby niet gaat blijven zitten tot de 40 weken.

whaaaaa! ik vind het zo spannend! als gupje er maar niet onder gaat lijden.

Mijn bloeddruk zat de eerste maanden zo rond de 115/80.

De laatste 2 keer wel hoger. 120/90
Dit bekend bij de VK, dat het de laatste maand wat hoger is.
Bij onze dochter was mijn bloeddruk toendertijd ook rond de 120/90, dus rond de 90..
Tuurlijk houden ze het wel in de gaten, mocht het echt erg stijgen!

Terug
Bovenaan