bloeddruk te hoog

Hoi meiden,

Nou ben vanmorgen weer op controle geweest en nou bleek dat mijn bloeddruk te hoog is. toen ik voor mijn vakantie ging was hij 115/65 en nu vanmorgen aan alletwee de armen 130/85. nu moet ik vrijdag weer  terug komen om weer te meten. maar met de kleine gaat alles goed. en ligt nu al sinds week 23 met het hoofdje naar beneden en ben nu vandaag 30 weken. dus we gaan nu aftellen. over 2 weken komt de kinderkamer een week later dan geplant maar vind het niet erg ander moet je zolang naar een leeg bedje staren en dat vond ik 7 jaar geleden toen ik zwanger was van mijn dochter ook al zo erg dus. maar nu is de babykamer nog kantoor voor ons eigen bedrijf en dat moet even tijdelijk verhuizen naar mijn slaapkamer maar manlief heeft het druk met werken dus vind het ook niet erg dat hij wat langer de tijd heeft.

nou de groetje hou jullie op de hoogte

linda

Hey Linda,

Het verbaasd me een beetje dat je bloeddruk als te hoog wordt
bestempeld. Je zit met je onderdruk nog ruim onder de 100. 100 wordt
over het algemeen als grens gezien. Pas dan wordt je extra in de gaten
gehouden en moet je (in veel gevallen) urine inleveren om op eiwitten
te controleren. 85 is een onderdruk war ik jaloers op ben!

Dankzij medicatie zit mijn bloeddruk met de onderdruk nu op 80. (Zonder medicatie zit ik rond de 100.)

Wanneer je vanuit jezelf een hogebloeddruk hebt, is de bovendruk vooral
van belang. In je zwangerschap wortd met namen naar de onderdruk
gekeken.

Ik hoop dat je ondanks alle drukte toch wat rust kan vinden en dat je bloeddruk niet veel meer zal stijgen in de komende weken.

Hai Linda,

Het verbaast mij juist niet dat ze je even terug willen zien. Een onderdruk van 85 is idd nog best netjes, maar als jouw onderdruk normaal 65 is, dan is 85 wel opeens vrij hoog. Ik heb zelf altijd een onderduk gehad van 65 en dit liep in mijn eerste zwangerschap op tot   85. Daar bleef het gelukkig hangen.
In mijn 2de zwangerschap kreeg ik echter ook een stijging van 65 naar 85 en toen bleek ik het HELLP-syndroom te hebben. Dat is heel gevaarlijk en gelukkig waren ze er op tijd bij. Natuurlijk niet om je bang te maken maar alleen maar even om aan te geven dat het goed is van je VK dat ze je even extra wil zien. Het komt vast goed, er wordt iig goed op je gelet, maar doe in de tussentijd maar wel even rustig aan.

Liefs

Fijn dat ze jou goed in de gaten houden!!
Me schoonzusje heeft dit ook gehad en die bleef stijgen is later ingeleid ivm zwangerschapvergiftiging!
Maar 90 onderdruk is de grens, vanaf die hoogte heb je een te hoge bloeddruk!
Ik hoop voor je dat het tijdelijk is en dat het vrijdag weer normaal is!!
Sterkte!!

Ik ga me weer bijna zorgen maken om mijn eigen bd na deze verhalen

Volgende controle toch maar were navragen, want met medicatie zit ik
nog altijd op een onderdruk van 85.. En iedereen stata te juichen dat
'ie zo mooi laag is!

Ik hoop in elk geval dat jouw volgende controle meevalt! HELLP is niet
niks weet ik uit ervaring. En dan kunnen ze beter het zekere voor het
onzekere nemen.

hoi meiden,

Nou ben vanmorgen weer geweest voor mijn bloeddruk maar de onderdruk was nogsteeds 85 maar mijn urine is nog steeds schoon en heb geen andere klachten dus ik ga me nog geen zorgen maken. De huisarts die ik heb is steengoed en neemt geen risico's hij is vroeger begonnen als verloskundige dus heeft nu gezegt dat hij me nog strenger in de gaten gaat houden en dat ik nu elke week op controle moet komen. Ik ben dan ook nog eens draagster van het Streptokken B bacterie en die kan een ook voor een vroeggeboorte zorgen. 6 jaar geleden had ik bij mijn dochter een onderdruk van 90 en hoofdpijn en sterretjes en mijn dochter werd 3 dagen te laat geboren dus zolang ik me nog goed voel houden we ons rustig moet ik toch wel vanwege de harde buiken. zojuist is mijn schoonmoeder weer geweest en heeft weer lekker schoongemaakt echt een schat van een mens. Mijn eigen moeder kan dat niet die past al op de kinderen van mijn zuster maar ze woont ook bijna een uur rijden bij mij vandaan maar ze beld wel regelmatig en zo doen iedereen wat.
Nou ik hou jullie op de hoogte en afwachten hoe de bloeddruk volgende week vrijdag is.

gr. linda
31 weken zwanger

Hoi,

ben nu 24 weken zwanger en ook last van hoge bloeddruk.
Eerste paar keer bij de VK was helemaal goed en was de bloeddruk gewoon netjes 120/80 maar ineens wat het 160/110. Moest dus met spoed naar ziekenhuis om bloed af te laten nemen en urine (kijken voor zwnagerschapsvergiftiging) maar bleek allemaal goed te zijn. Toch is mijn bloeddruk wel gezakt maar nog tseeds hoger dan normaal. Kan door de stress komen op het werk of thuis en toch ook met bepaalde dingen die je eet...bijna overal zit veel, zout in.........toch was een zoutloos dieet voor mij weer niet nodig.
Probeer me zoveel mogelijk rustig te houden....

groeten

Terug
Bovenaan