bloeddruk

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

Ik was vandaag weer op controle bij de gyn en dan is het standaard gewicht + bloeddruk.
Nu is mijn bloeddruk momenteel 115/55.

Hoe zit het met jullie bloeddruk?

Het lijkt wel of mijn bloeddruk in de loop van de zwangerschap steeds meer omlaag gaat, ik begon met 140/80 en sindsdien daalt hij steeds verder. Volgens de gyn is alles prima, dus ik maak me zeker geen zorgen.

Voor de rest gaat het prima. Baby ligt nog steeds keurig met haar hoofdje naar beneden en ik voel me prima. Nog 2 daagjes en dan gaan we ook nog een weekje op vakantie. Heerlijk.

Liefs mamabinck.

Hoi Mamabinck,

Volgens mij is je bloeddruk prima zo.
's Middags kan je bloeddruk wat lager zijn dan 's middags, doordat je druk bezig ben geweest.
Ik schommel vaak zo  tussen de 100/60 en 110/70.
Als ik 's middags voor cö naar de VK ben geweest is hij vaak wat hoger.
Het nadeel van een iets lagere bloeddruk dat je geen speling heb om lager te zitten. Kom je iets lager door het één of ander dan wordt je meteen duizelig en eng.

Maak je maar niet te veel zorgen, zo'n gynocoloog zou het wel zeggen als het niet goed zou zijn.
Voel je je verder wel goed dan, niet duizelig of eng?

Kruimel

Hi!
Ik had vanmiddag controle bij de gynaecoloog en ook mijn bloeddruk is niet hoog. HIj was 108/62. Ietsje lager dan ik normaal heb geloof ik. Maar goed het was prima in orde. Het wordt eerder een probleem als je bloeddruk omhoog schiet.

Wat Kruimel zegt, je kunt wat sneller duizelig worden en zwarte vlekken voor je ogen zien. Heb ik vooral als ik een snelle beweging maak (opstaan bijv.).

Groetjes,
Sept16

Hoi Mamabinck,

Ik heb al vanaf het begin van mijn zwangerschap een te lage bloeddruk, zo erg zelfs dat ik op m'n werk (toen ik bijna 21 weken zwanger was) bijna ben flauwgevallen.
Vanaf toen ben ik, in overleg met m'n baas en de VK, voor de helft de ziektewet ingegaan.
(Ik moet namelijk een flink eind met de auto op en neer rijden voordat ik op m'n werk ben, en dat vonden ze onverantwoord...)
Nu ben ik 32 weken en hoef dus nog maar twee weken te werken tot m'n verlof.... eindelijk.
In combinatie met mijn astma is een lage bloeddruk echt geen pretje. Vooral niet omdat de kleine nu af en toe lekker hoog tegen m'n longen aan komt zitten.
Mijn bloeddruk is vanaf het begin rond de 115/55 geweest.
De verschijnselen waaraan ik merk als ik het weer even rustig aan moet doen zijn: als mijn handen gaan tintelen, een licht gevoel in m'n hoofd, lusteloosheid en sterretjes zien....
Als ik dan gewoon lekker ga liggen, voldoende water drink en een paar dropjes pak, dan gaat het na een poosje weer. Maar 'k ben dan wel ontzettend vermoeid daarna...

Hopelijk heb je er niet zoveel last van als ik, want het is echt geen pretje als je nog zoveel te doen hebt (zoals "in"nestelen...)

Succes en sterkte ermee!!!!

Marga

Ik las mijn stukje nog eens na en ik zag een hele rare zin staan.

Dit moest er dus komen te staan: 's Morgens kan de bloeddruk wat lager zijn dan 's middags doordat je dan drukker bezig bent geweest.

hoi meiden,

Gelukkig heb ik geen last van duizeligheid en dergelijke. Ik voel me prima en heb veel energie.

Daarom stond ik ook een beetje raar te kijken dat mijn bloeddruk aan de lage kant is.

Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik ook een lage bloeddruk en dit merkte ik destijds heel goed.

Ik ben alleen maar blij dat het nu zo positief uitpakt.

Dank jullie wel voor jullie berichtjes.

Liefs mamabinck.

Heej,

Nou bij mij ligt m'n hele zwangerschap mijn bloeddruk op ongeveer 120/50. Het enige wat ik ervan merk is dat ik minder fut heb en dat ik als ik me teveel inspan (bijv: stevig tegen de wind in fietsen) duizelig wordt. Erg vervelend voor mij, maar het kan verder geen kwaad,

Groetjes Rinske 35,3 wk

hey hallo allemaal
ik heb dus een extreem lage bloedruk. de mijne was de laatste keer 80/40
ben dus een paar keer ook echt flauwgevallen,   begint dan met duizelig worden
en zie op een gegeven moment echt sterretjes en hup daar ga ik dan. en kom een paar min later weer bij.
moet zeggen het is zwaar irritant na echt een uur zitten met mijn hoofd omlaag
dan gaat het wel weer, drink dan veel en eet dan veel dubbel zout drink   veel bouillion.
en als het ook maar een beetje warm is dan wordt het nog erger.
laatste keer is het in een zwembad gebeurt,   was wel op het droge badmeester was er bij gekomen die bloeddruk gemeten was het nog maar 70/30 die verschrok zich best wel
hij zei, mensen wat normaal een hoge bloedruk hebben en die krijgen zo iets kunnen zelfs in een schock raken
verloskundige geweest ze kunnen er totaal niks aan doen,
als aleen maar zout en drinken... maar nog eventjes en is het weer voorbij

veel liefs ramona ... 31+ 2

Terug
Bovenaan