bloeddruk

Hoi mamabinck,

Ook ik heb nu bij mijn tweede zwangerschap een lage bloeddruk, 100/60 en de laaste keer 110/50. Ik heb als ik lig nu regelmatig het gevoel dat ik te weinig zuurstof binnen krijg en moet dan echt goed doorademen. Dinsdag moet ik weer voor controle en ga het dan een navragen of dit met elkaar te maken heeft. Bij mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van, was mijn bloeddruk ook volgens mij niet zo laag.

Gr Christa

Hoi meiden,
Hier ook 1 van de gelukkigen met een lage bloeddruk. Ik zeg gelukkigen omdat (dit heb ik van mijn vk) een lage bloeddruk betekent dat je aderen goed wijd staan en de bloedtoevoer tot je kindje heel goed is. Het klopt dat je je af en toe wat duizelig kan voelen en er zijn zelfs enkelen die flauwvallen maar dit is in principe niet gevaarlijk voor je kindje (mits je oppast dat je niet op de trap flauw valt of zo). Met een beetje goed opletten en tijdig gaan zitten als je je flauw voelt, kom je al een heel eind. Die van mij is wel steeds iets hoger geworden. Was op een gegeven moment 95/45 en nu meestal rond de 110/60.
Een "normale" bloeddruk is 120/80. Dus als je hierop of eronder zit, prijs jezelf maar gelukkig!
Gr,
KC

Terug
Bovenaan