bloedende voorliggende placenta (praevia)

Hoi,

De gyn vertelde mij dat de vliezen kunnen breken. doordat het bloed de baarmoeder steeds prikkelt. Ik heb ook heel veel harde buiken gehad, nu ik rust neem is dat zo goed als weg.
De kans dat de placenta mee omhoog groeit is heel groot, gelukkig. Ik ga er ook vanuit als dat gebeurd en niet meer voor ligt dat het ook niet meer gevaarlijk is. Maar voro mij zijn dit hele onzekere weken.
De gyn was er heel eerlijk over dat het echt wel mis kan gaan, en dat ik het rustig aan moest doen. Dat zal hij niet voor niks zeggen.

Dat het bloed de baarmoeder kan prikkelen is een gegeven maar dat daardoor de vliezen breken daar zou ik niet zo bang voor zijn,is mijn nog nooit verteld.
En zeker met 16 weken kan de baarmoeder wat meer hebben dan als je veel verder bent .
Ik werk zelf op verloskunde en ik heb ze met een praevia nog nooit meegemaakt waarbij om deze redenen de vliezen scheuren.
Dat je onzeker bent is logische,maar ik probeer je gerusttestellen en zie het niet somber in,echt ik weet waarover ik praat.
Succes!

Fijn te horen dat jij het nog nooit meegemaakt hebt.
Dus wat jij zegt is dat het niet door bepaalde bewegingen te maken heeft dat het gaat bloeden? Het valt me wel op dat ik vandaag maar heel weinig had, nu ik alleen in huis wat rondhobbel.
Ik heb een paard, zou ik zo straks weer kunnen paardrijden denk je? Ik hoop dat zo, ik doe niks liever dan op mijn paardje rondhobbelen.
Ik voel de kleine overigens weer lekker bewegen vandaag. Alsof hij/zij mijn zorgen wil weg nemen.

Terug
Bovenaan