bloedgroep o negatief

Hier nog meer resus negatief!!  

Mijn partner is ook resus-negatief, dus in principe hoef ik geen spuiten te hebben, maar in het ziekenhuis doen ze het wel standaard uit voorzorg!

Er weer een prik bij in mijn bovenbeen...    

Groetjes Noah

Hier nog iemand O-,
van de zwangere vrouwen is 15% resusnegatief.
(7,5% O-; 7% A-; 1,3% B- en 0,5% AB- zie wikipedia bloedgroep)
negatief +negatief kan nooit positief worden, dus als de vader ook negatief is, kan de baby nooit positief worden.
Ik heb begrepen dat je de 30 weken prik zowiezo krijgt, aangezien er kans is dat de vader niet de echte vader is. Er is bij mij ook nooit naar de bloedgroep van mijn vriend gevraagd. (kan me niet voorstellen dat je je van de domme houdt, en niet aan de bel trekt op zo'n moment, maar het zal de ervaring wel zijn)

Ach, leuk is een prik niet (heb een hekel aan naalden) maar hoor liever bij deze 7,5% dan de 75% die misselijk wordt!

Ik kom van het september 2008 forum maar ik wil wel even reageren.

Ik ben ook O negatief en heb 2 weken geleden de eerste spuit met anti stoffen gehad. (het doet geen zeer hoor!) En nu maar afwachten wat de boedgroep van mijn kindje wordt. Maar voor een eerste kindje is er eigenlijk geen gevaar. En door de spuiten die je krijgt zal het waarschijnlijk ook geen gevaar opbrengen voor een tweede kindje.

Mijn schoonzus is ook O negatief en haar eerste kindje was ook negatief maar de tweede is positief. Dus de tweede keer kreeg ze wel een extra spuit voor de anti stoffen. Grappig dat het zo kan afwijken he?

Veel succes met jullie zwangerschappen. Ik ben benieuwd of jullie kindjes positief of negatief zullen zijn.

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan