bloeding placenta previa

Hallo, ben bijna 26 weken zwanger en heb gister een bloeding gehad. Placenta blijkt voor "de uitgang" te liggen. Hierbij kunnen bloedingen optreden. Ben behoorlijk geschrokken en had hier eigenlijk nog nooit van gehoord. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi!

Ja, het komt vaker voor hoor, met name met een placenta die 'voor de uitgang' ligt. Op de een of andere manier heb je dan toch wat sneller een bloeding.

Zelf heb ik bij mijn eerste zwangerschap met 22 weken een bloeding gehad aan mijn placenta. Maar mijn placenta lag verder wel goed.

Groetjes, Marisa

Oh, en daarna geen bloedingen meer gehad. :)

Ze hebben mij wel geadviseerd om heel rustig aan te doen, om de kans op bloedingen te minimaliseren. Dat is uiteindelijk gelukt en Lotte is met 37 + 5 dgn als een prachtige, gezonde dochter ter wereld gekomen!

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik heb een bloeding gehad met 27 weken en bijna twee weken in het z'huis gelegen.
Daarna mocht ik naar huis maar heb al die weken plat moeten liggen en mocht helemaal niets meer doen om bloedingen te voorkomen.

Ik heb er inderdaad geen meer gehad en met 37 weken heb ik een gezonde dochter Laura op de wereld gezet.

Veel sterkte ermee!

Groetjes, Petra

@ petra: Ja hier dus precies hetzelfde. Ik heb ook op de bank gelegen / gehangen tot het grootste risico weer voorbij was. Met een week of 32 ben ik heel langzaam aan weer iets in beweging gekomen, maar nog steeds niet veel. Ik wilde het risico echt minimaliseren.

Groetjes, Marisa

@ marisa

Dat is ook toevallig zeg. Ik ben nu ook zwanger van de 2e maar ben inmiddels 29+2, dus ben het kritieke punt v/d vorige keer al voorbij. Heb daardoor wel wat meer rust gekregen. Maar hoop het niet nog eens mee te maken, ben er toen zo erg van geschrokken.

Heb nu wel het babykamertje helemaal klaar en alles gewassen en gestreken in de kasten liggen. Wilde op alles voorbereid zijn. Alleen de geboortekaartjes zijn nog niet helemaal klaar, die ben ik namelijk ook zelf aan het maken, heb ik bij Laura ook gedaan. Maar erg veel hoef ik er niet meer aan te doen! Hoop dat het jou dit keer ook bespaard blijft.

Groetjes, Petra

Hallo,

met de 20 wk echo lag mijn placenta ook voor de uitgaan,
ik krijg 3 feb een echo in het zikenhuis voor te kijke of de placenta er nog voor lig.
lig die er voor dan krijg ik een kiezersnee.
hoe ik zwanger was van de eerste heb ik ook bloedingen gehad.eerst tot 20 wk en toen weer bij 29 wk.je schrik je echt kapot.

gr valeska
(28 wk en 3 dagen)

dames,

bedankt voor jullie reacties tot zover! Ik voel me er beter door.
Niet dat mijn situatie er anders door wordt maar het voelt beter dat er mensen zijn die het ook hebben gehad. En nu maar afwachten en me rustig houden dus...

Terug
Bovenaan