Bloedsuiker waardes

Het kan per ziekenhuisverschillen welke streefwaarden ze aanhouden. Voor zwangerschapsdiabetes liggen de streefwaarden in ieder geval veel scherper dan bij gewone diabetes.  Bij mij is het nuchter max 5.3 en anderhalf uur na het eten max. 6,7Ik zit ook in een studie naar zwangerschapsdiabetes waarbij deze waarden worden aangehouden. 

[quote quote=10148706]Het kan per ziekenhuisverschillen welke streefwaarden ze aanhouden. Voor zwangerschapsdiabetes liggen de streefwaarden in ieder geval veel scherper dan bij gewone diabetes. Bij mij is het nuchter max 5.3 en anderhalf uur na het eten max. 6,7 Ik zit ook in een studie naar zwangerschapsdiabetes waarbij deze waarden worden aangehouden.[/quote]Ja en dat maakt het idd lastig.. ik zat nuchter op 4.7 2 uur na het ontbijt op 6.7 en 2 uur na de lunch op 4.9

Hai Levano,Ik lees al een tijdje mee hier maar nog nooit wat gepost. Omdat ik als diëtist in het ziekenhuis werk en dus veel vrouwen met zwangerschapsdiabetes behandel denk ik, ik zal even reageren.De richtlijn voor nuchter is onder de 5,3.1 uur na de maaltijd onder de 7,8.2 uur na de maaltijd onder de 6,7.Mocht je nog meer willen weten vraag het gerust.

[quote quote=10148715]Hai Levano, Ik lees al een tijdje mee hier maar nog nooit wat gepost. Omdat ik als diëtist in het ziekenhuis werk en dus veel vrouwen met zwangerschapsdiabetes behandel denk ik, ik zal even reageren. De richtlijn voor nuchter is onder de 5,3. 1 uur na de maaltijd onder de 7,8. 2 uur na de maaltijd onder de 6,7. Mocht je nog meer willen weten vraag het gerust.[/quote]Bedankt voor je reactie, de ene keer had ik 2 uur na de maaltijd 6.7 en de andere keer 4.9 hierdoor ben ik toch wat ongerust..

Prima waardes, zou ik mij echt geen zorgen over maken. 6.7 is nog op de grens en die lagere waarde kan komen doordat je met die maaltijd minder koolhydraten hebt gegeten of doordat je lichaam beter met dat gerecht om kan gaan. Ook kan je door stress iets hoger prikken en tijdens infecties/ontstekingen ook. Neem bij aanhoudende twijfel maandag anders even contact op met je eigen diabetes verpleegkundige. 

Terug
Bovenaan