Bloedsuiker waardes

Ps: het schijnt trouwens dat je snorgens minder snel je suikers afbreekt dan in de middag. Dat zou het ook nog kunnen verklaren. Ik neem aan dat je onder begeleiding van een diëtiste staat, hij/zij kan je een lijst geven met de hoeveelheid koolhydraten waar je op moet letten. Zo is dat bij mij smorgens rond de 30 en met de lunch mag het zelfs tussen de 40 en 50 zijn. Dat is echt een groot verschil aangezien 1 sneetje brood op ongeveer 15kh zit. 

Toch fijn dat ik hier kan meelezen.ik ben deze maand overgegaan naar de pomp. En kwam er voor kerst achter dat ik zwanger ben. Helaas waren er geen diabetesverpleegkundige afgelopen week aanwezig. En mijn waardes smorgens waren al te hoog. Ben zo brutaal geweest om mijn basaal zelf iets optehogen.hopen dat ik morgen vroeg wat lager wakker word. En kan morgen bellen.en hopen dat men hoge waardes nog geen schade aangericht hebben. 

[quote quote=10148738] Bedankt voor je reactie, de ene keer had ik 2 uur na de maaltijd 6.7 en de andere keer 4.9 hierdoor ben ik toch wat ongerust..[/quote]Ik zeg altijd tegen mijn patiënten goed is goed dus geen reden tot zorgen. Wel merk je dat je naarmate je verder komt in de zwangerschap je insuline behoefte veranderd waardoor je met dezelfde maaltijd wel een te hoge bloedsuiker kan krijgen. Probeer je maaltijden zo verzadigend mogelijk te maken door deze aan te vullen met koolhydraatarme producten als rauwkost, groente, ei, vlees, vis, noten.  Wat Wila zegt klopt ook, er zijn verschillende factoren buiten voeding waardoor je bloedsuiker kan stijgen. Beweging kan echter een dalend effect hebben, dus een rondje wandelen kan altijd positief werken. 

Terug
Bovenaan