Bloedsuikerspiegel?

A

Anoniem

Guest
Hoi, ons zoontje zit over de dag gezien aan 3 voedingen van 250ml per x.
Maar over 24uur gezien zit hij aan de 4 voedingen van 250ml.
Nou kwam ik gister bij het CB, en daar zeiden ze dat ze 3 voedingen te weinig vind, ivm zijn bloedsuikerspiegel??
Wij voeden op verzoek, vinden het zielig om hem wakker te moeten maken.
Als hij honger heeft, hoor je hem wel hoor.
Het gebeurd trouwens regematig, dat we z'n kamertje binnenkomen, en dan hij dan gwn wakker ligt... een beetje rond te kijken en/of te duimen.
Moeten wij ons eigen hierover zorgen maken?
Zelf ben ik van mening dat het CB uitgaat van statistieken, het ene kindje is het andere niet.
Ook vind ik dat ze nogal vroeg paniek zaaien, terwijl dit helemaal niet nodig is.
Zal ff een voorbeeld geven: Dylano huilde toen hij  een paar  weekjes oud  was nogal veel.
Nou zeiden ze dat het buikkrampjes waren.
Wij tuurlijk spul gehaald tegen de buikkrampjes, maar hij bleef huilen.
Wij gingen tuurlijk vanuit het schema wat achterop het pak van Nutrilon staat.
En daar stond dat hij maar zoveel mocht hebben per dag.
Toen hebben we ons eigen gevoel gevolgd, en hebben hem gwn meer gegeven.
En voila! Het huilen was over, en sindsdien is het een modelbaby geworden!!

Graag jullie mening hierover.

Groetjes Debby, mama van Dylano, morgen prs 20wkn

vajn dat CB moet je je niet al te veel aantrekken volgens mij. Ze gaan idd van de statistieken uit. Als moeder ken je je kind toch het beste en zolang hij het goed doet en goed groeit.
Misschien kun je hem ook wat geven als hij op zijn duim zuigt, kan een teken zijn van honger, dan kom je wel aan iets meer voedingen, maar goed als hij tevreden is is het toch goed???
groetjes daan

Hoi,

Het cb is inderdaad nogal van de regeltjes, maar in dit geval kunnen ze gelijk hebben. Hoeft niet hoor. Babys die een lage bloedsuiker hebben, kunnen wat suffig zijn en daardoor niet huilen als ze honger hebben. Ze kunnen dan inderdaad gewoon wakker zijn en niet laten merken dat ze honger hebben.
Als jouw kindje verder goed reageert en goed groeit lijkt me dit niet het geval hoor.

Groetjes mama van Teun.

Hoi Daan,

dankje voor je reactie.
Zou het honger zijn ja? Als hij duimt?
We kunnen het tuurlijk allicht proberen.
Maar volgens ons vind hij zijn duimpje gwn lekker om op te sabbelen.
Ik weet dat ze dat op het CB liever niet hebben, maar zie het hem maar eens af te leren.
Soms krijgt hij de fles en doet zijn duimpje in zijn mond.
Ja, dat gaat tuurlijk niet hé!
Wel grappig eigenlijk

Groetjes Debby.

Hai Debby,
Onze dochter van 10 weken, voeden wij ook op verzoek. In haar geval betekent dat op dit moment 5 voedingen van 175 ml. In principe houden we de 4 uur-regel aan, maar dit kan rustig schommelen tussen de 3 en 8 uur ('s nachts).
Vandaag op het CB heb ik het erover gehad en de   verpleegster gaf mij groot gelijk (wij hebben het erg getroffen met onze wijkverpleegkundige).
Tenslotte ken je als moeder je kindje het best.
Misschien kun je eens proberen om ergens een extra voeding in te passen. Misschien een kleintje om te zien of je zoontje daadwerkelijk honger heeft of gewoon ontspannen op zijn duimpje sabbelt.
Echt zorgen moet je je denk ik pas maken als hij niet of nauwelijks aankomt/groeit of gedurende de hele dag sloom is en weinig reactie vertoont. Maar ik neem toch aan, dat je als moeder zijnde dan altijd ergens aan de bel trekt, zeker omdat je nu niets zorgwekkends aan hem merkt.
Maar in het kort; ga uit van je eigen gevoel en jouw kennis van je zoontje! Niemand kent hem beter hoor!

Groetjes
Kirsten, moeder van dochter Erinn 06-07-2007

Hoi, daar ben ik weer!

We hebben Dylano vanmorgen 250ml gegeven, (dan was de kan op)
En net heb ik hem 200ml gegeven.
En dat ging goed!!
Hij heeft niet gehuild naar zijn fles, hij was stiktevreden ermee!
Gelukkig maar, want had het er niet zo op.
Nu maar ff kijken hoe hij het voorderest doet vandaag.
Hij slaapt nu (denk ik).

Groetjes Debby.

Hoi,
Ik ben moeder van drie kindjes, en onze jongste is vandaag 9 weken.
Ik werk ook al 15 jaar in de kinderopvang, en heb heel wat voedingsschema's langs zien komen.
Zelf vind ik 250 ml per fles echt te veel, [ kunnen ze ook last van krijgen juist..ik zou dan eerder de forte voeding voor hongerige kindjes geven, zodat het ook met 200 ml kan per fles..] en zou zelf kiezen voor max 200, en dan een fles extra per 24 uur.
Je zegt dat je het zielig vind om je zoontje wakker te maken..Klopt, is ook zo, maar als hij echt moe is kan hij na de fles, of wat hij er van op drinkt, wel gewoon weer zijn bedje in hoor.
Ik geef onze dochter overdag om de 4 uur een fles, van 165, en daar doet ze het prima op.
Ze slaapt al vanaf haar geboorte door..
Maar niets is minder waar..jij kent je kindje, en als jij het zo goed vind..Gewoon kijken naar hem, en het buro is er om te overleggen, maar ik trek ook mijn eigen plan hoor.
Succes, groet R

Hoi hoi,

Hier mijn persoonlijke mening:
Natuurlijk vind ik het een mooie gedachte uitgang, het voeden op verzoek, een kindje geeft dan zelf aan wanneer hij/zij honger heeft, maar niet ieder kindje kan hier even goed mee omgaan. Mijn dochter wist op een gegeven moment bijvoorbeeld niet meer wanneer het etenstijd was of wanneer ze eigenlijk gewoon mijn borst als speen wilde gebruiken. Met echt alle respect naar de moeders die het borstvoeden zo goed vol kunnen houden, maar ik werd er kriegel van, baalde als ze huilde en alweeeeer mijn borst wilde en volgens mij lag zij er zo ook al niet meer zo ontspannen aan..

Toen heb ik borstvoeding afgebouwd door het af te gaan kolven en ben een paar dagen het ritme voor mijn dochter gaan bepalen. Dus ik maakte voor mezelf een schema met 5 voedingen verdeeld over de dag die dan vervolgens om: 7.30- 11.00- 14.30- 18.00- 21.00 kwamen. Dit heb ik 3 dagen geprobeerd, maar soms moest ik mijn dochter toch nog wakker maken wat ik wel sneu vond omdat ze dan toch best diep sliep..
Dag 4 heb ik dus besloten om haar maar weer zelf te laten bepalen en te kijken wanneer ze wakker werd en wat bleek? Ze kwam op deze tijden ineens zelf om eten!! Als ik nog maar een kwartier wachtte dan werd mevrouw zelf wakker en huilde van de honger. Ik gaf toen 150 water en 5 scheppen (na het afbouwen van de borstvoeding) en ben dit nu langzaam aan het opbouwen naar 5 keer 200 voeding.

Meer is niet aan te raden te geven, want dan rek je het maagje ineens teveel op waar ze later weer problemen mee kunnen krijgen.
Maar nog even terug komend op het voeden op vraag.. Ik werk als verpleegkundige op het moment in de psychiatrie en daar lopen honderden mensen die wat moeite hebben met zelf ritme en regelmaat te vinden, natuurlijk hebben die ook nog andere problemen, maar er zijn ook genoeg "normale" mensen die er moeite mee hebben! Dus waarom zou het voor een baby'tje niet moeilijk kunnen zijn?

Ik hoop dat ik niet teveel mensen voor het hoofd heb gestoten, maar dit is mijn visie hierop..

Groetjes Karmen
mama van liz
www.goossens.beebiesite.nl

Terug
Bovenaan