Bloedtest

Wanneer wordt je bloed geprikt? Een vriendin zei dat ze een formulier thuisgestuurd had gekregen met alle folders van de verloskundige. Ze had dus de uitslag al voordat ze bij de vk kwam.

Ik heb zelf nog niets gehoord..

En waar testen ze op?
Ben soms zo moe en suf dat ik me een beetje zorgen maak over ijzertekort..

Hoi, bij mij wordt het geprikt na de 1e echo (met 11 weken). Ze kijken dan naar ijzer inderdaad en ook naar zwangerschapsdiabetes. Een paar weken later heb ik dan de 2e afspraak met de vk.

Hier krijg ik het formulier mee na de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik kan dan zelf naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Volgens mij testen ze op heel veel, op bloedarmoede en diabetes maar ook op hiv etc.

Liefs, Marcia

Ja, ik geloof dat het bij mij net zo gaat als bij Marcia. Alleen hoef ik niet naar het ziekenhuis, maar kan ik hier in de buurt (bij gezondheidscentrum ofzo) bloed laten prikken. Op de site van de verloskundige staat waar ze allemaal op onderzoeken.

volgens mij is het standaard in de buurt van de 12 weken
waarschijnlijk toch ook omdat er helaas ook wat zwangerschappen "fout" aflopen

ik mag aanstaande vrijdag dan zijn we 10 weken, maar ik word dan ook meteen geprikt voor de prenetale screening, dus 2 vliegen in een prik zal ik maar zeggen....

ze testen inderdaad op heel veel

* Bloedgroep, rhesusfactor en bloedgroepantistoffen
* Rubella-antistoffen (rode hond)
* Hepatitis B dragerschap (levervirus)
* Luesreactie (geslachtsziekte)
* HIV
* Hemoglobine-gehalte
* Glucosewaarde (suikergehalte

Ik heb met 8 weken en echo gehad en toen heeft ze bloed geprikt bij de vk en zij stuurt het op en over 2 wkn mag ik terug komen en ben dan 13 weken en dan heeft zij de uitslag voor mij. Wat vreemd allemaal dat jullie dat zelf moeten doen.

Bij mij prikten ze ook het bloed na de eerste echo. Bij de eerste was ik ook echt zo verschrikkelijk moe dat ik ook dacht ijzertekort te hebben.Dat heb ik toen even met een vingerprik bij de huisarts laten meten tussendoor. Bleek inderdaad zo te zijn, kreeg ik ijzertabletten. Als je last hebt van obstipatie en je moet ijzertabletten, vraag dan om de rode (HA weet wat je bedoeld) dan krijg je er minder last van.

Als je je onderste ooglid naar benede trekt en het is wit aan de binnenkant heb je waarschijnlijk ijzertekort, hetzelfde bij de onderlip.
Het is gegarandeerde goede uitslag, maar je zou eens kunnen kijken.

succes,
Liefs Sanne

Terug
Bovenaan