Bloeduitslagen bekend

A

Anoniem

Guest
Heb vandaag telefonisch de uitslagen gekregen van de gyn.
Ik heb waarschijnlijk een verstoorde schildklier. Het was een kort gesprek en ben dus maar gaan googlen wat dat voor verband houdt met zwangerschap maar heeft iemand hier ervaring mee of weet er iets mee over?

Ik heb er geen ervaring mee, maar bij mi jis dit ook getest ivm uitblijven van een zwangerschap. Bij mij was mijn schildklier in orde.
Je schildklier (oa) zorgt voor de hormonen in je lichaam. Als je schildklier verstoord is, kan dit zich oa uiten in gewichtstoename/afname en een verstoorde hormoonhuishouding. Dat laatste kan weer tegen je werken als je graag een kindje wilt.

Ik zeg niet dat dit bi jjou het geval is, maar dit is wat ik van mijn gyn heb gehoord. Al weer een tijd terug, dus er kan best een foutje in staan!

Succes!

Liefs Daisy

Verstoord snel of verstoord langzaam...

Helaas hier veel ervaring met een te langzame schildklier. Gelukkig (voor mij) al heel wat jaren en ben ik al heel goed ingesteld.
Ik zit nu achter de ipad en dat tikt niet echt lekker voor een lang verhaal, dus doe dat later even bij de pc. Google even op hypomaarniethappy als hij te traag is, daar kan je veel info krijgen en daarnaast hebben ze ook een forum (kan je me ook weer vinden) met zelfs een speciaal onderdeel zwangerschap, want het heeft toch aardig wat invloed, maar die invloed is als je goed bent ingesteld op de medicatie daarna een heel stuk minder, al blijft het tijdens de eventuele zwangerschap opletten, bijstellen en prikken prikken prikken

Owja..heb je de uitslagen (de cijfers). Van de tsh en ft4 ook gekregen? Anders even bellen en opvragen.

Heb je een afspraak of doorverwijzing gekregen naar de internist of endocrinoloog?

Hoi Femmmke,

Ik heb tot nu toe alleen de uitslag telefonisch gehad en toen werd er gezegd dat mn schildklier wat verstoord was en dat e zeker verder wilde bekijken. Ik dacht toen hoe erg kan dat zijn en wat heeft dat met zwanger worden te maken.
Ben toen maar even gaan googlen en werd toen toch een beetje zenuwachtig.
Ik heb 2 sept weer een afspraak bij gyn dus hoop dan wat meer te horen. Probeer me nog niet al te druk te maken maar dat lukt niet erg.

Zit nu de laatste maanden weer redelijk dichtbij mn oude cyclus van 28 dagen maar wordt steeds een week na mn eisprong al ongesteld dus dat zal daar wel mee te maken hebben.

Duurt het lang voordat alles weer in balans is als ik hier echt medicijnen voor moet gaan gebruiken??? Begin me nu een beetje te beseffen dat het dus nog best een tijdje kan duren voordta ik zwanger ben.
Heb mn mn eerste zwangerschap nergens last van gehad(voor zover ik weet dan).....

Ja het gaat idd iets langer duren nu.. En eigenlijk is het verstandig om nu niet te proberen tot je meer zekerheid hebt. Een vertraagde schildklier zorgt voor vruchrbaarheidsproblemen, storingen in je cyclus en een grotere kans op een miskraam (serieuze kans) plus als je zwanger bent en blijft met te weinig hormonen is er ook nog een risico voor je kindje...

Er is ook een pluspuntje..als je goed bent ingesteld (en dat kan soms snel gaan) dan is de kans dat je zwanger wordt groter geworden omdat je lichaam klopt en de kans op de miskraam is weer normaal. Mijn schildklier die praktisch niets doet heeft het zwanger worden niet in de weg gestaan..ik was al bekend met mijn aandoening en goed ingesteld.

Ik zou toch bellen en even vragen naar de waardes.. Kan wel helpen om wat duidelijkheid te krijgen. Ik verwacht dat ze nog een keer gaan prikken straks en gaan kijken naar antistoffen tpo.

Dit is dus als hij te traag werkt. Te snel kan ook maar daar weet ik minder van.

Het is heel wat, dit te horen.. Mocht het namelijk serieus zijn dan heb je helaas wel een aandoening voor het leven..maar er is goed mee te leven. Je zult alleen geregeld moeten prikken en soms bijstellen. Voordeel hoe minder je met een tekort hebt rondgelopen hoe sneller je meestal weer op niveau bent..

Ik weet niet of je verder ook nog klachten hebt die bij schildklier problemen passen?

Het kan zijn dat je het van je eerste zwangerschap hebt overgehouden. Maar dat blijft gissen..
Bij mij weten ze niet eens hoe ik eraan kom.

Over het in balans raken met medicatie en de tijd is weinig te zeggen.. Alles kan... Ieder lijf is verschillend en reageert verschillend.. Dat zie je ook aan de klachten, daarom is het soms ookzo lastig om erachter te komen als het bloed niet heel duidelijk iets weergeeft

Heb wel de hele klachtenlijst gelezen maar kan nu niet echt zeggen dat ik verder nog ergens last van heb.......
Ik had zelf ook al bedacht om maar even niet proberen zwanger te worden nu maar ik zit alweer rond mn eisprong.
Mijn man vroeg al of de arts daar niets over gezegd had maar dat heeft ie dus niet......
Gelukkig heb ik volgende week al weer een afspraak.

Hoop nog steeds dat het allemaal wel mee gaat vallen.

Hoe lang is deze aandoening bij jou al bekend en hoe ben je erachter gekomen???

Terug
Bovenaan