bloedverlies 11 wk,5dagen

Hoi Quintenjayden,

Ik ben nu 13 weken zwanger, en heb bloedverlies vanaf zo'n 6 weken, waarbij dit 2 keer helder rood was en ook veel, net als bij jou. Nu is dit gelukkig nog weinig en leverkleurig tot beige. Ook in mijn vorige zwangerschap had ik bloedverlies, toen alleen donker, en sindsdien hebben wij een prachtig kind. Zolang je geen krampen hebt is mij verteld is het niet ernstig. Dus kop op en het zal vast wel loslopen, maar    je wordt er erg onzeker door, totdat  je weer hebt gezien op een echo dat alles goed gaat. Ik hoop dat alles goed blijft gaan voor je en zoals je hebt kunnen lezen is dat heel goed mogelijk.  

En collega's  en werk is toch helemaal niet relevant als je met dit soort dingen bezig bent. Ze zouden zelf ook niet anders doen. Doe waar jij je zelf goed bij voelt en rustig aan doen kan zeker niet kwaad, is mij ook geadviseerd.

Sterkte en het komt vast wel goed.

Marah
 
Hoi,

ik heb ook zoiets meegemaakt. Rond 9 weken een fikse bloeding, dit bleek een gesprongen adertje, en het bloedverlies was vrij snel over. Het gebeurde op vrijdagavond en we konden pas maandags terecht voor een echo, het was een vreselijk spannend weekend, maar gelukkig ging alles goed met de kleine.

Toen met 12 weken weer een mega-bloeding. De vk dacht serieus aan een miskraam. Na een echo op de weekendpoli bleek gelukkig weer dat met de kleine alles ok was, wat een opluchting!! Wel was een randje van de placenta losgelaten, maar dit hoefde geen gevolgen te hebben als ik verder geen helder rood bloed verloor en/of krampen kreeg. Ik kreeg het advies voor absolute rust en vooral niet tillen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar het vloeien (bruin) heeft nog 8 weken lang geduurd. Een ongelooflijk spannende tijd. Zelfs nu het vloeien helemaal over is controleer ik nog telkens mijn slip en wc-papier....

Ik kan je alleen vertellen dat het bij mij goed is afgelopen, misschien heb je daar wat aan. Maar elke situatie kan weer anders zijn. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan, doe het rustig aan, (wat betreft je werk, zie hierboven), meer kun  je niet doen. Ik weet wat voor spannende tijd je doormaakt!!!

Inmiddels ben ik 30 weken zwanger. De placenta ligt bij mij onderin, tegen de baarmoedermond aan, dat heeft waarschijnlijk ook voor de bloedingen gezorgd. Ik ben al die tijd in de ziektewet geweest (doe lichamelijk vrij zwaar werk) en ik kreeg ook scheve gezichten van collega's. Jammer dan, mijn kleine en ik gaan toch echt voor. Ik heb me overigens in drie jaar tijd nog nooit eerder ziek gemeld, dus ik blijf echt niet zo maar thuis! Ik weet nu ook dat ik tot aan mijn zwangerschapsverlof niet meer mag gaan werken. Ik geniet met volle teugen van de schopjes van de kleine, een teken dat het goed gaat!!!

Succes en laat nog eens horen hoe het gaat.

Groetjes, Hille
 
bedankt voor alle reacties. Ik voel me verder goed en gelukkig op moment nergens last van. Behalve dat ik nog wel angstig ben dat het weer gebeurd. Ik ben wel gaan werken gisteren, verloskundige gaf aan dat het wel kon maar me wel rustig moest houden. Ik ging niet omdat ik vond dat moest maar dat ga direct me collega confronteren. Is er niet van gekomen, ik heb er min of meer genegeerd. ook omdat ze me de hele tijd ging lopen afzeiken dat ik opeens alles fout doe blabla. Dit werkt natuurlijk voor mij niet, en ik ga me onnodig druk hierover maken. Maar morgen ga ik een gesprek me haar aan kijken wat de probleem is, en anders bekijken ze het maar!


Groetjes Nancy
 
Terug
Bovenaan