Bloedverlies 12 weken

Hallo,

Ik zou heel graag ervaringen willen horen van vrouwen die in het eerste trimester last van bloedverlies hebben gehad?
Gisteravond had ik ineens bloedverlies tijdens het plassen. Zonder buikkramp of iets maar ik schrok enorm. Toen s'nachts nog één keer, dit keer was het bloed donkerder.
Vanochtend was het nog maar een paar drupjes en tot nu toe niks mee. Ik heb er al veel over gelezen en het kan onschuldig zijn. Het is in iedergeval een goed teken dat ik geen pijn in mijn buik heb. Hoewel ik me nu bij iedere steek ineens druk maak. Vanavond mijn eerste echo waar ik met veel onzekerheid naartoe ga, maar uiteraard ook hoopvol.
Graag hoor ik of andere zwangere hier ook weleens last van hebben?
Alvast bedankt.

Hoi

Ik ben nu 23 wkn zwanger.
en ik heb ook in het begin bloedverlies gehad.
3x in de eerste 12 wkn. Wa sook best ongerust, maar had geen last van krampen, de eerste 2 x heb ikhet toen ook afgewacht. maar toen het de 3e keer was, maakte ik me toch wel veel zorgen. ikheb toen de vk gebeld, en kon 's middags meteen komen voor een echo, en gelukkig was alles in orde.
Nu trapt de kleine er vrolijk op los en heb verder ook geen klachten.

Groetjes Carol

Hoi,

Ook ik heb deze zwangerschap meerdere keren last gehad van bloedverlies. Bleek een  zeer gevoelige baarmoedermond te zijn. Ik ben nu 33 weken zwanger en alles gaat goed. Ik heb echter ook een keer (paar jaar geleden) een miskraam gehad en dat begon ook met bloedverlies.

Zolang je geen kramp hebt, is er geen reden voor ongerustheid.  Er zijn tal van oorzaken waardoor je wat bloed kunt verliezen. Gelukkig heb je vanavond een echo, dan weet je vrij snel of alles  goed is met je kindje.

Heel veel sterkte vandaag. Take it easy.

Groetjes,

Laura

Hoi Laura en Carol,

Ik zat met smart op reacties te wachten, hartstikke bedankt!
Het stelt me toch een beetje gerust door wat jullie beschrijven.
Voor zover heb ik nog steeds geen enkele last van mijn buik maar ben inmiddels wel de uurtjes aan het aftellen voor vanavond.
Ik hoop dat de verloskundige wat meer kan vertellen over de mogelijke oorzaak in mijn geval en uiteraard dat mijn kindje gewoon lekker in mijn  buik zit.
Over het geheel genomen ben ik vrij kalm en denk ik dat het wel goed zit, maar dat kan ik uiteraard niet voor de volle 100% zeggen.
In iedergeval bedankt voor de steun en veel groeiplezier met jullie zwangere buiken.

Groetjes,
Elzelien

Hoi, ik had van af week 9 tot een week geleden elke dag last van licht bloedverlies.

als het ná de 15de week nog aanhoudt kun je een paar dingen laten checken: placenta previa en chlamidia. Ik bleek beide te hebben.

maar het kan ook blaasontsteking zijn of inderdaad een gevoelige baarmoedermond. als het langer aan houdt dus wel er op aan dringen dat je een kweek en echo krijgt tegen die tijd. want de chalmidia moet dan behandelt worden en de placenta previa is goed te weten omdat je dan echt met bepaalde dingen op moet passen. (fietsen, vrijen springen etc.)

de chalmidia is definitef weg en ik denk dat de placenta is opgetrokken, maar maadga heb ik daar een echo voor.

succes ermee, niet ongerust maken maar wel in de gate houden! ik werd té lang afgescheept door de vk met "het zal wel niets zijn"....

groetjes v mm, 25+1

Hoihoi,

Ik wil ook nog even iets kwijt over bloedverlies en de mogelijke oorzaken. Ik heb mij net als musicerende mama uitgebreid laten onderzoeken, want het is wel belangrijk om de oorzaak te achterhalen.

Ik heb als eerste  laten testen op allerlei geslachtziektes. Eigenlijk zouden ze dat standaard moeten doen (is mijn mening), want als je iets hebt, kun je het maar beter tijdig weten. Bij mij was  gelukkig alles negatief.  Toen kwam dus de diagnose  een 'gevoelige baarmoedermond'.

Omdat ik mij hierover toch niet helemaal gerust voelde, heb ik toen ook nog een uitstrijkje laten maken. Ik had er nog nooit een gehad. Daaruit bleek dat ik onrustige cellen heb op mijn baarmoedermond. Dit verklaart niet het bloedverlies, maar  ik ben blij dat ik het nu weet, deze cellen kunnen op de lange termijn een hoop ellende veroorzaken en  na mijn zwangerschap word ik hiervoor  behandeld.

Het was best wel stressvol allemaal, maar ik ben blij dat ik weet waar het vandaan kwam en ook dat ik helemaal gescreened ben. Het bloedverlies is daarna vanzelf gestopt. Het lijkt net alsof mijn lichaam me  op die manier heeft willen  laten weten dat die cellen er zaten.

Groetjes,

Laura

Dus heel kort samen gevat, hoeft het helemaal niet ernstigs te zijn als je bloed verliest? Jeetje zeg, ik zou me echt helemaal kapot schrikken, maar nu ik dit lees, kan het gewoon veel voorkomen...

Groetjes...

Hoi,

Bloedverlies is heel normaal, mits je geen krampen in je onderbuik hebt .
De innesteling van het vruchtje geeft donkerbloed verlies.
Maak je daar geen zorgen om.
Ik heb zelf drie weken geleden een miskraam gehad, ik had veel bloedverlies van donkerbruin bloed en soms licht rood bloed, van mijn dochtertje had ik dat nog veel meer.
Dat is bij heel veel vrouwen zo, mijn miskraam kreeg ik de dag ervoor stevige krampen dat was voor mij de voorbode van de miskraam, gelukkig hebben we  het vruchtje nog kunnen zien op de echo toen ik nog zwanger was!
De kans op een miskraam is 1 op 10 in de leeftijd van 35 jaar tot 40 jaar, en kans van 1 op 6 van 40 jaar en ouder!
Maak je geen zorgen echt niet nodig, fijn dat je een afspraak hebt bij de verloskundige, dat   kan je altijd gelijk doen als je je zorgen maakt, daar zijn ze voor, als je nog kort zwanger bent zal je een inwendige echo krijgen.

Terug
Bovenaan